Jag förstår inte..

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
ThereseB

Jag förstår inte..

Inlägg av ThereseB »

:?: Hej hej!! Detta är min första gång som jag besöker detta forum.Jag har hört talas om sovahelanatten kuren, och skulle in och läsa om den här.Jag blir inte klokare av det för jag hittar inget.Det står ngt om en lathund, den hittar jag inte och solfjädern, vad är det???Mitt problem är: Jag har en dotter på 8mån.Hon vaknar ett par ggr på kvällen och är väldigt svår att somna.På de senaste veckorna har hon även börjat vakna på nätterna.Jag hade blivit väldigt glad om någon kunde berätta för mig var jag kan hitta lathunden och vad solfjädern är. Är också tacksam för andra förslag hur hon ska sova bättre.På förmiddagen somnar hon bra, men sover bara 40min.På eftermiddagen är hon jätte bångstyrig och sover också då bara 40min, alltså totalt 80min på en dag.Tacksam för alla tips och råd!!!!MvH Therese B
ThereseB
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du :lol:

När du går in på föräldraforumet som du ju har gjort, hittar du rubriken Sova hela natten-kuren. Under den följer fem punkter som innehåller hela klabbet, om man säger. Inklusive Lathunden, Verktygslådan (med solfjädern) och allt du behöver veta. Dessutom finns boken Sova hela natten, med instruktions-dvd, att rekvirera via förstasidan på denna hemsida. Där har du hela paketet på ett bräde plus en massa frågor med svar gällande de olika åldrarna :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
JH

Inlägg av JH »

Hej och välkommen! :D

För att hitta lathunden så går du tillbaks till Index. Där klickar du på "Sovahelanatten-kurnes filosofi och metod" där hittar du lathunden. För att hitta info om solfjädern så går du in på "Verktygslådan: Förutsättningar och basbegrepp"

Jag föreslår dock att du läser ALLT som finns på Index! Först då kan du börja förstå vad kuren går ut på.

Lycka till!
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
JH

Inlägg av JH »

Oj! Anna hann visst före mig! :D
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!