MOMMO - kärlek på liv och död

Här hamnar favoriter från samtliga forum till erinran, inspiration, nyskapande
helleh<3
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 13 feb 2008, 21:33
Ort: Fredriksberg

mommo

Inlägg av helleh<3 »

Måste bara säga att jag fullkomligt ÄLSKADE mommo-böckerna!!

Var sträckläsning med både skratt och tårar.
Var stolt över dig själv, Anna!
Mamma till Olivia 030505 och Markus 040330
<3 Väntar min tredje älskling i november 08<3
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Kära rara - TACK - jag blir alldeles överväldigad :heart:

Och välkommen tiil forumet :wink: :lol:

Så rar du är.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Krisse
Inlägg: 507
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 11:51
Ort: Södermanland

Inlägg av Krisse »

Hej Anna!

Nu har jag stäckläst Mommo-böckerna.
Vilken läsning :!: jag både grät och skrattade. Inte visste jag att du hade så många tips på flyttstädning :lol: :?:

Jag är helt mållös hur du framförallt har orkat, det ger mig själv en spark i baken ibland när jag är trött och tycker att jag har mycket att göra.

Kan man lägga in en önskan här :?:
Tänk om det blev en fortsättning på böckerna.... :heart:

Tack Anna för att du delar med dig av ditt liv

Kram Kristin
Emmy 080212
Rasmus 091223
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Rara människa :oops: TACK :heart:

Det blir en fortsättning. Ska-ba... ska-ba... Ska bara ro projektet Barnaboken 25 år i hamn först (kommer i slutet av november, förhoppningsvis) och Barnaboken på engelska (kommer i mars 2009, förhoppningsvis) och Internationella Sova hela natten, också på engelska (kommer i april/maj 2009, förhoppningsvis) som alla ännu tarvar en hel del arbete från min sida. Sedan ska saker och ting på barnafronten rulla på av sig själva, mer eller mindre, hade jag tänkt. Och då ska jag skriva Mommo 4. Som får en helt annan titel, om man säger :thumbsup: och först kommer att ges ut separat, som "egen" bok, för att omsider bakas ihop med Mommo som finns.

Kul är det och underbart att veta att det finns de som väntar O:) :P :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

JA! En mommo 4! Väntar med spänning... :D
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :heart: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
cissii
Inlägg: 1256
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 22:10
Ort: göteborg

Inlägg av cissii »

Någon borde göra en film av böckerna. Så tycker jag. :D
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Maud F
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 30 okt 2008, 10:54

Inlägg av Maud F »

Härligt med en Mommo 4:a! Jag läste de tre första i takt med att de kom ut, och jag tycker de ger en underbar bakgrund till Barnaboken. Liksom så många andra här har berättat så grät och skrattade jag om vartannat. Härligt Anna att du ännu ger dig i kast med memoartemat!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, ni rara :heart: :heart: :heart:

Det är nästan så jag har glömt hur det är att skriva om något annat än barn, om man säger :roll: Inget fel i det, men jag kan längta efter ett skapande vuxenliv.

Det fanns en tid - innan jag engagerade mig i, eller snarare drog igång, dagisdebatten i slutet på 1970-talet (ett referat kommer i jubileumsutgåvan av BB, Barnaboken 25 år) - då jag bemöttes som en seriös författare. BB var min fjortonde bok. Jag hade fått priser och arbetsstipendier. Men i och med dagisdebatten "dog" jag som författare - tidningarna slutade recensera mina böcker och jag blev persona non grata. Ändå hade och har jag en trogen läsekrets just som skönlitterär författare och det är underbart. Folk jagar mina böcker på antikvariat och på nätet. Jag tänker återutge en del av dem på mitt alldeles egna förlag som jag startat numera (efter det att jag äntligen återfick rättigheterna till BB). Min bästis, livskamrat och redigerare Bibban ställer just samman ett urval av de bästa novellerna.

Ja, det ska fan vara författare, kan man säga med en travesti. Internationella Sova hela natten exempelvis är ingen dålig bok - den är, precis som BB, fullt läsbar som ren skönlitteratur även för den som inga barn har (och ännu mindre några problem med dem). Men eftersom den handlar om barn, anses den inte viktig nog att recensera.

Jag odlar ingen bitterhet, jag konstaterar bara faktum: det som tar sitt avstamp i små barns välbefinnande är inte intressant - hur pass god litteratur det än är :roll:

Tack för alla varma ord. Jag tar dem till mitt (tiger)hjärta :heart: :lol: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Inlägg av Luvisen »

Har nu också läst Mommo! :P Jag trodde den handlade om när du själv blev mormor :oops: så jag tänkte: när kommer det, när kommer det...? :lol: Tji fick jag :wink: .

Det finns meningar i Mommo, Anna, som är makalösa. Verkligen. Tidlösa konstateranden om livet...Jag blev mållös. De där dikterna som du skrev när du blev hopplöst passionerat förälskad är HELT OTROLIGA!!!

Jag tycker du är en helt underbar poet!

Beskrivningen av Lille Arons död och din sorg: Träffsäkert. Jag fattar PRECIS. Du gav ord åt det obeskrivbara. Dörren som slår och slår... Snyft! Hua hua- håren reser sig!

Makalöst! Underbart! VACKERT!!!

Kram på dig!!!/Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, du kära :heart:

Det är överväldigande. Jag har inte ord, INGEN som skriver böcker kan annat än DRÖMMA om en så underbar läsekrets, eller en enda läsare att nå på det viset.

Det tåras ögon här och inspireras samtidigt till att faktiskt fortsätta... Tänk att VETA att det finns de som väntar...

:cry: :oops: :cry: 8-[ =D>

Tack, snyft, tack!

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Inlägg av helamig »

Jag väntar också och längtar efter Mommo 4 :D :heart:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
annica72
Inlägg: 265
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 19:45
Ort: Eskilstuna

Re: MOMMO - kärlek på liv och död

Inlägg av annica72 »

Här är en till som väntar. Läste de Mommo som hittills finns utgivna som en pocket, när jag pendlade med tåg en period. Tyvärr har jag ännu inte läst kapitlet om Arons bortgång. Så fort jag försökte började jag storgråta på tåget. :cry:
:heart: Klara född 2007-03-29 :heart:
:heart: Hanna född 2009-10-05 :heart:
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: MOMMO - kärlek på liv och död

Inlägg av Luvisen »

Läste i gästboken att du inte skulle skriva mer.... Det vore så himla trist om din penna slutade raspa pappret. :cry: jag vill veta hur Mommo kände att bli Mommo till alla dina barnbarn. Jättenyfiken!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: MOMMO - kärlek på liv och död

Inlägg av annawahlgren »

helamig :heart:

annica72 :heart:

Luvisen :heart:

Tack, ni kära!

Min penna ska inte sluta raspa, det kan den inte... Men någon ny bok blir det inte, det orkar jag inte ens tänka på efter det som hänt, efter en annan bok om man säger. Däremot ska jag försöka återutge några böcker jag redan skrivit som jag tycker förtjänar ett nytt liv. Och pennan ska raspa på forumet :!: Detta fantastiska forum, med så många absolut FANTASTISKA människor som finns och lever och skriver här =D>

Om jag inte fattat det förut, vilket jag HAR, så fattar jag nu med varenda nerv i kroppen och varenda cell i min stackars skalle och varje bloddroppe i mitt trötta hjärta att JAG ÄR RIK som har er alla kära :heart: HÄR PÅ MITT FORUM :-({|= Som lever och verkar och växer över alla bräddar. Det är ju alldeles fantastiskt otroligt underbart och unikt och så vackert och STORT \:D/

Här vill jag vara. Och här ska jag vara. Här och ingen annanstans i media. Här är det jag hör hemma :heart: O:) :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Klistrade favorittrådar"