MOMMO - kärlek på liv och död

Här hamnar favoriter från samtliga forum till erinran, inspiration, nyskapande
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: MOMMO - kärlek på liv och död

Inlägg av Luvisen »

annawahlgren skrev:Men någon ny bok blir det inte, det orkar jag inte ens tänka på efter det som hänt, efter en annan bok om man säger.
Förståeligt. :heart: Att du orkar ngt alls är otroligt egentligen. Jag tror iaf att din dotter kommer vända sig till dig åter. Oavsett vad som varit kan jag inte tänka mig att det varit ngt fel på kärleken till dina älsklingar. Kärleken försvinner inte och övervinner. Ngn försoning i stor stil behövs inte. Man kan bara ta upp tråden där man lämnade den, som tur är. :heart: Här är en som tror och hoppas. [-o< Och så hoppas jag på ngn form av skrift om Mommo som Mommo. En krönika kanske? Trugade hon. :wink: :lol:

Kram och extra värme! :heart:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re:

Inlägg av annawahlgren »

Luvisen skrev:Oavsett vad som varit kan jag inte tänka mig att det varit ngt fel på kärleken till dina älsklingar.
Nej, det har det inte. :( :heart: :(

Kära, kära Luvisen, det här skrev du för länge sedan:
Luvisen skrev:Det finns meningar i Mommo, Anna, som är makalösa. Verkligen. Tidlösa konstateranden om livet...Jag blev mållös. De där dikterna som du skrev när du blev hopplöst passionerat förälskad är HELT OTROLIGA!!! Jag tycker du är en helt underbar poet!
I dag, efter alla dessa år, efter 33 år, kom ett brev på posten från denne "Marcus" :!: "BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG" stod det utanpå kuvertet...

Han skriver:

:arrow: *"Tänk på mig i oktober..." Jag har tänkt på dig många "oktobrar". Tack för vänliga ord om mig i "Mommo". Jag är nu en förlupen "munk" --- Jag har tänkt höra av mig många gånger under alla år - tyckte att det passade nu med ett litet erkännande av att jag sörjde dig då och har tänkt på dig ofta. Ett positivt besked nu mitt i all uppståndelse i och med Felicias bok.*

Gudars, vad jag grät. Och gråter.

Och han berättar att hans son, lille Hannes i boken, själv fått en son den 19 januari 2011. Johannes, som var mitt första kurbarn!

Det kom också en bild på "Marcus", med grått yvigt skägg, toppluva och svårt svullet ansikte. (Medicineringen, antar jag.) Jag hade aldrig känt igen honom. Men han hade nog aldrig känt igen mig heller.

Vad livet gör med oss...

Ibland är Gud ändå god och världen vacker. Även när den gör ont.

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: MOMMO - kärlek på liv och död

Inlägg av Luvisen »

Jag minns dikterna. :heart: Vackra och äkta. Tung valuta. Skulle vara svårt att inte känna ngt när man läser dem. Tänk att den människan tillsist hörde av sig! Som gubben i lådan nu då men verkligen bättre sent än aldrig.

Det smärtade att läsa vad som blev av den kärleken och jag är inte ens inblandad. :oops: :cry: Jag kan verkligen tänka mig att han sörjt för sådan kärlek väcker man sällan hos en annan människan- ett mkt dyrbart smycke... som han kastade väck, uj vad det isade när jag läste det.
annawahlgren skrev:Ibland är Gud ändå god och världen vacker. Även när den gör ont.
Ja, så är det. Bittersweet. :heart: :heart:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: MOMMO - kärlek på liv och död

Inlägg av annawahlgren »

Luvisen skrev:... sådan kärlek väcker man sällan hos en annan människa - ett mkt dyrbart smycke... som han kastade väck, uj vad det isade när jag läste det.
Tack, du kära :heart:

Det tog mig två år att komma över de tolv dagarna :cry:

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: MOMMO - kärlek på liv och död

Inlägg av Luvisen »

Gumman. :heart: Kram på dig!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: MOMMO - kärlek på liv och död

Inlägg av annawahlgren »

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Klistrade favorittrådar"