Min Lilla L, en spänstig tempramentsfull dam på strax tre år har lagt ett nytt trix till sin repertoar. "Bebisen". Som inte kan gå, inte kan prata - utom dadda gagga - inte kan äta själv (den här damen greppade sin egen sked innan hon ens satt rakt i barnstolen) som måste bäras överallt (15 kilo
Eftersom hon är en humorist av rang så spelar hon rollen som "Bebis" på ett väldigt roligt sätt - dvs förr eller senare skrattar hela familjen åt henne för det är så urbota tramsigt MEN i ärlighetens namn så är det hela rejält tröttsamt. I längden.
Hon är ofta Bebis när vi kommer till förskolan (som är toppen, generös och där hon går 4 dagar vecka med korta dagar) men väl på plats i dagens aktiviteter så både pratar och beter hon sig normalt. Så det är väldigt knutet till familjen.
Känner någon annan igen detta beteende? Nån som har några råd? Sovs gör det som tusan, äts tillräckligt bra, sysslor saknas inte och ute är vi så mycket det bara går här i mörkret. Det jag ser som förändrats på sistone (förutom att hon kan så mycket nu och har utvecklat större förmåga att kommunicera sina stormiga känslor) är att det börjat några nya små barn på avdelningen. För små - så klart - men väl mottagna av dom andra barnen som hjälper dom och visar dom tillrätta. Har hon bara en fling av inspiration av dom små? Är det 3 års trams?
Oavsett vad - hur bemöter jag detta? Hållningen nu är vänligt ointresserad (helt genuina känslor
Clara