Hungrig på kväll och natt

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
oakarin
Inlägg: 208
Blev medlem: tis 08 jul 2008, 11:29

Hungrig på kväll och natt

Inlägg av oakarin »

Hej alla kloka!
Hur hanterar man en snart 4,5-åring som regelbundet vaknar av hunger?! Vi äter middag vid halv sju, en flaska välling serveras ca en timme senare. Vid halv nio släcks lampan. De senaste två månaderna ropas det efter mat, antingen ca en halvtimme efter sängdax eller så mitt i natten. Vi har inte sett annan råd än att ge henne mat. Hennes vikt har varit låg sedan födseln så det där med mat har varit lite "oroligt". Vi ger henne en macka, sedan blir det lugnt resten av natten. Men det börjar bli ohållbart!
Vi har blivit tvungna att dra ner lite på fibrer eftersom hon blev så lös i magen. Efter det håller hon sig dock inte mätt lika länge. Har ni tips på vad vi kan göra? På dagis äter hon bra, hon matvägrar knappast något.
Maya född med planerat kejsarsnitt 25/6 2008. Beräknad till 4/7 men låg i säte så det blev snitt.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Hungrig på kväll och natt

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

jag skulle satsa mera FET mat, protein och kött. Bröd, frukt och annats med socker står sig ingen människa på. Så MER Fett till kvällsmat och middag är mitt råd. Grädde, smör, kokosolja m.m.

jag har en hungrig mycket smal sort här hemma och här serveras i princip LCHF kost med lite rotfrukter och så till. Men det är feta såser osv... Mycket fett och protein står man sig på. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"