Mattrassel

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Java2006
Inlägg: 105
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 10:10

Mattrassel

Inlägg av Java2006 »

Hej!

Vi har en dotter på snart 10 veckor, där maten har strulat från hon var cirka 2 veckor. I början fungerade amningen bra men sedan fick hon inte tillräckligt med mat och blev arg. Kompletterade med ersättning och det fungerade ett tag. Fick till sist ge upp amningen eftersom hon bara blev arg vid bröstet.

Har sedan dess kämpat på med flaskan, varje måltid är en kamp och hon äter lite och verkar sedan vara nöjd. Efter en stund vill hon ha lite till. Vi har provat olika flaskor och olika ersättningar med stöd från BVC. Nu får vi i henne iaf 100 ml åt gången men denna hunger hos henne gör att sömnen blir lidande och det är en massa gnäll och skrik hela dagarna. Hon verkar hungrig men av någon anledning vill hon inte äta ersättningen eller ur flaskan. Är det någon som har några tips att ge?
2012
2016
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: Mattrassel

Inlägg av SaraMilana »

Hej!

Har du sett tipstråden för flaskmatning?

Jag tror att det allra viktigaste (som alltid ;)) är attityden av självklarhet; det är precis så här det ska vara! Med en egen liten flasktrasslare vet jag hur frestande det är att prova fram och tillbaka med olika flasknappar, flaskor, märken på ersättning etc, men jag tror det är bättre att hålla sig till ett koncept för att inte förvirra. Lägg ner ma(k)tkampen och tänk förutsättningar. Ömma järngreppet, lugn och ro och en rejäl aptit så har du gjort allt du kan, du kan inte äta åt henne!

:heart:
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"