Mitt livs sorg. Min älskade baby. Min dotter.

En ängel kom - och vände om. Barnasorgens alla ansikten
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Mitt livs sorg. Min älskade baby. Min dotter.

Inlägg av helamig »

Härlig läsning! All kärlek till er :D :heart: :heart: :heart: :heart: :-D
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
AMAMA
Inlägg: 376
Blev medlem: mån 30 apr 2007, 10:09

Re: Mitt livs sorg. Min älskade baby. Min dotter.

Inlägg av AMAMA »

:heart: :heart: :heart: :heart:
__________________
mamma til
Storebror 06
Lillesøster 10
kaede
Inlägg: 17
Blev medlem: lör 12 jan 2013, 21:49

Re: Mitt livs sorg. Min älskade baby. Min dotter.

Inlägg av kaede »

Har just läst i kapp på denna tråd och tänkte lite på en sak medan jag läste. Dels vad roligt att du äntligen får känna kärlek och glädje. Och dels tänkte jag på tiden då jag har arbetade med gravt funktionshindrade och utvecklingsstörda ungdomar. Samtidigt som det är så mycket kring dem och föräldrarna ibland får kämpa sig blodiga kring oron, skamkänslorna, systemet, funderingarna och allt så få de också förundras och glädjas. Ett syndrom medför alltid massor med "kunskaper" om vad de här barnen klarar och inte klarar men så vips så klarar de av helt andra saker och/eller mer än man trodde. Precis som med din lilla goa tjej. Vem hade satsat på att hon skulle vara den som vände sig först liksom?

Jag kan inte föreställa mig vad du går igenom med allt det här. Fyra barn och livssorg samtidigt. Det enda jag kan säga är att det brukar finnas väldigt mycket kärlek i dessa barn då de aldrig slutar älska villkorslöst på någe vis. Och de lever ofta i nuet på det där viset vi andra sällan klarar av. Och de brukar klara mer än man tror om än det kräver mycket jobb ibland.

Hoppas ni har det bra och att du fått massor med mysiga stunder sedan i somras trots allt.

kramar
FrökenM
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 15 aug 2013, 22:04

Re: Mitt livs sorg. Min älskade baby. Min dotter.

Inlägg av FrökenM »

Jag kan till stor del förstå vad du går igenom, jag har också en liten dotter med en mycket ovanlig kromosomavvikelse. Det finns inte mycket information om avvikelsen och den information som finns är dessvärre ganska dyster. Hur går det för din dotter nu? Det vore kul att komma i kontakt med dig "mortillfyra" och utbyta lite tankar.

Hälsningar Maria :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnasorg"