Att förstora en barnvagn

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
videunge
Inlägg: 1554
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 13:40
Ort: östergötland

Att förstora en barnvagn

Inlägg av videunge »

Hej :D

För ett tag sen i min tråd på späda och små så skrev jag att jag hade problem med att liten inte sov bekvämt på mage i vagnen. Även om man tog bort insatsen så var det liksom för öppet i framkant. Jag funderade då på att sy en större insats men sen kom jag på något mycket enklare. :D

Jag började med att ta en plywoodskiva och kapa till så att den stack ut i bakkant på vagnen och fäste den stadigt. på så sätt blev det längre liggplats. Sen sydde jag som en innersäck till vagnen. Dvs jag klädde botten, hela insidan av suffletten och en bit upp på kanterna med tyg som jag fäste med kardborreremsor. ( bra med en gammal vagn som man kan göra vad man vill med.

Resultatet? lillen får alldeldes utmärkt plats. Han kan inte köra ut några händer i sprickorna. Det blir bättre mörklagt men ändå ventilerat. ovanpå tyget en fårfäll och så varmt täcke över. Han som vägrat vagn sover numera som en prins i den :D :mrgreen:

Bara som inspiration :wink:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Irmasmamma
Inlägg: 1253
Blev medlem: sön 04 dec 2011, 10:13
Ort: Tyresö

Re: Att förstora en barnvagn

Inlägg av Irmasmamma »

Jäklar vad du är pysslig!! :D Tycker det låter väldigt avancerat, jag... :shock: =D>

Själv har jag satt igång att tillverka ett plagiat på SaraMilanas :heart: fina vagnsarg från sy-, stick-, och virktråden! :P

:heart:
Irma :heart: 111108, SM från 3 veckor.
Olof :heart: 131008, SM från början.
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Att förstora en barnvagn

Inlägg av Tetz »

Fiffigt! :D =D> Jag vill ju se bilder... Nåt som dyker upp på bloggen?
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
videunge
Inlägg: 1554
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 13:40
Ort: östergötland

Re: Att förstora en barnvagn

Inlägg av videunge »

Hej :D

Tackar. Kände att jag ville dela med mig då det är ett problem för alla små magsovare med för små vagnar [-X Och det här var den enklaste lösningen jag kom på.
Skall se vad jag kan göra i frågan om bilder. Skall ladda kameran så tror jag vi kan fixa det sen :wink: Kul att ni gillade det. :D
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Mariapiraya
Inlägg: 29
Blev medlem: tis 13 jun 2017, 10:20

Re: Att förstora en barnvagn

Inlägg av Mariapiraya »

Jag måste snart byta till sittdel! Lille S blir 4 mån den 7/9 och är redan 64 lång och väger 7,2 kg... Han är magsovare och liggdelen på min Brio Happy exploderar snart... Ska snart minikura bort nattmålet, napp samt flytta till eget rum och tänkte att jag borde lösa vagnproblemet först. Skulle man kunna använda ett tjockare spjälskydd som sarg? Kanske fästa i en liggunderlagsbotten?? Inte vackert kanske... Vad tycker ni som är händiga/pyssliga? (jag har inga sådana talanger...).

Tack på förhand!
Mamma till flickebarn födda -01, -07, -10 och gossebarn född i maj -17.
Tin
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1153
Blev medlem: fre 12 mar 2010, 09:48
Ort: Nya Zeeland

Re: Att förstora en barnvagn

Inlägg av Tin »

Hej,
handig var jag inte men en variant ar ju att kika in pa blocket och se om du kan komma over en gammal stor ligg vagn for en billig penning.
Sen kan man ju kura i spjalsang med, det gjorde jag. Spjalsang och buff istallet for vagning.

kram Tin :heart:
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"