säker sovare, vaknade ikväll

Skriv svar
anso
Inlägg: 45
Blev medlem: sön 03 okt 2010, 16:24

säker sovare, vaknade ikväll

Inlägg av anso »

Hej!

Vi har en kille som precis fyllt 2 år och som har varit en säker sovare länge. Kurades vid 8 månaders ålder och med enbart lite små "fnurror" har allt gått som en dans. Jag är evigt tacksam för alla goda råd här och Annas tips i böckerna. Så glad att Anna och ni finns.

Vi flyttade för två månader och var oroliga för hans sömn men han har varit trygg och sovit bättre än någonsin. Gått till sängen själv vid 19 och strax efter 07.00 har vi väckt honom med väckarklocka. Inga nattliga uppvak.

Idag började vi inskolning på den nya förskolan och ikväll (20.30) vaknade han väldigt ledsen. Jag gick in och höll honom (som solfjädern). När han lugnade sig gick jag ut och ramsade. Han svarade med att skrika och efter ett par försök eskalerade hans skrik. Istället stannade jag kvar och lät handen ligga på hans arm tills han somnade (tog cirka 20 min).

Kan jag göra på detta sätt utan att riskera hans lugna trygga nätter? Har ni några andra tips för hur vi hjälper honom att fortsätta som en säker sovare?

Tack på förhand!
Storebror (febr 2010) kurstart 101008
Lillebror (aug 2011)
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Re: säker sovare, vaknade ikväll

Inlägg av miniz »

Hej.

Med inskolning kans det bli lite mycket för en liten kropp... Sà om han är orolig nàgra kvällar kan ni ge honom stöd. Utan att tycka synd om honom, men förmedla trygghet. Med rätt attityd kan ni gà in och hjälpa honom förbi den här fnurran. Kom bara i hàg att barn (o)vänjer sig fort. Sà se till att det inte blir en (o)vana. Men hjälp honom över den här kullen och làt honom sedan kunna själv, som förr.

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"