Vår dotter S

Skriv svar
susanne med O
Inlägg: 235
Blev medlem: sön 03 maj 2009, 12:44

Vår dotter S

Inlägg av susanne med O »

Hej

Vi har en dotter som är 19mån gammal. Vi har använt SM från start, allt har fungerat perfekt =D>
Nu den senaste veckan har hon tyvärr upptäckt 45min skarven på dagsvilan.
Det började en dag med att hon skrek "Aj" helt hysteriskt så min man tog upp henne (det visade sig att hon hade fått öroninflamation)Hon började pencilinkur samma dag. Dagen efter hände samma sak, då gav jag flytande alvedon för jag trodde att pencilinet inte hunnit börja verka.
Sen har det fortsatt så de flesta dagarna (förutom 1dag då hon faktiskt sov till 13.20 ist för 13.30) Hon vaknar och gråter men säger inte AJ längre, det funkar inte att ramsa heller. Hennes lillasyster sover middag samma tid men i rummet brevid så jag vill/kan inte ramsa hur högt som helst.
De 2 senaste morgnarna har hon även vaknat för tidigt. Hon "ska" vakna kl 7,ibland brukade jag t.om väcka henne. Men i morse vaknade hon redan 5.30!!! men somnade om/vaknade/somnade om så jag gick bara in kl 6 för att kolla så inget var fel. Sen gick jag in kl 7.

Vad kan detta bero på?

Tacksam för svar/ Susanne
Dotter född 14 juni -06 "fixade det själv"
Son född 7 jan. -09 kurad maj-09
Dotter född 29 maj -10 SM från start
Dotter född 19 sep - 11 SM från start
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Re: Vår dotter S

Inlägg av miniz »

Hej susanne!

Ofta kommer fnurror med sjukdom. En fnurra betyder ju att man tappat den fina rutinen, sà ni màste hitta tillbaka.
Det gör ni vid att jaga bort alla vargar och hitta er egna självklara attityd och sedan hjälpa henne sova över sina skarvar. Det finns mànga tràdar i ämnet om du vill läsa mer.
Mot skarvarna hjälper husljud: damsuga, städa, prata i telefonen, musik pà hög volym. Det hjälper henne att sova och er att hàlla bort överkoncentrationen (som är en vanlig varg).

Pà morgonen kan ni servera en pangramsa som markerar natten.
Har ni väckarklocka? Väckarklocka är guld!

Det kan ocksà vara förtrotsen som visar sig i fnurran.

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
susanne med O
Inlägg: 235
Blev medlem: sön 03 maj 2009, 12:44

Re: Vår dotter S

Inlägg av susanne med O »

Hej

Här kommer en ny fråga, om den inte platsar här inne så flytta den gärna till rätt ställe :)
Nu är lilla S redan 21mån och busig som bara den :lol:
På kvällarna när vi lagt henne är bästa buset att ta av sig både pyjamas och blöjan #-o .
Så när vi sen tittar till henne innan vi själva lägger oss så ligger det en spritt språngande nakenfis där med rumpan upp i vädret, har vi tur så har hon inte kissat ner lakanen.
Jag har helt gett upp tanken på vanlig pyjamas, nu har hon långärmad body och tighta strumpbyxor allt för att det ska vara svårt att ta av, men hon lyckas tyvärr ändå.
Så nu behöver jag tips på hur vi ska få henne att sluta klä av sig =D>
Susanne
Dotter född 14 juni -06 "fixade det själv"
Son född 7 jan. -09 kurad maj-09
Dotter född 29 maj -10 SM från start
Dotter född 19 sep - 11 SM från start
Sofias mamma
Inlägg: 381
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 15:11
Ort: Stockholm

Re: Vår dotter S

Inlägg av Sofias mamma »

Jag har tyvärr inga bra tips annat än att en del blivit hjälpta av att byta till byxblöjor. Det hjälper ju inte själva avklädandet, men kanske blir det mindre kul om hon inte får av sig blöjan?
:heart: Storasyster född sept 2006. :heart:
:heart: Lillasyster född mars 2010. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"