Vågar man köpa andningslarm begagnat?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
tjugohundraelvabebis
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 08 sep 2011, 13:17
Ort: Falköping

Vågar man köpa andningslarm begagnat?

Inlägg av tjugohundraelvabebis »

Den lilla sover helst och bäst på magen, men oavsett hur han sover skulle det kännas bäst med ett andningslarm. Speciellt då han är förkyld och täppt i näsan mest hela tiden men det märks mest nattetid då han kan få svårt att andas ibland och då blir sömnen störd både för honom och oss.

Tyvärr är det krångel med försäkringskassan som inte är de snabbaste vad det gäller ersättning så kassan är tyvärr alldeles för skral för att köpa ett nytt andningslarm även om det kanske är det allra bästa.
Vi har därför funderat på att köpa ett begagnat andningslarm men vi undrar lite om det verkligen är säkert. Kan man lita på ett begagnat larm? Vi har tittat lite smått på tradera och funnit att det finns flera olika modeller. Både större larm med plattor och de lite mindre som man fäster i blöjan på barnet.
Vilket är att föredra och vilken är skillnaden?
Freddy
28/10 2011


Ida
27/12 2016
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Vågar man köpa andningslarm begagnat?

Inlägg av TorsMamma »

Hej, jag hade absolut kunnat köpa ett bagagnat, men kanske då ett som inte är äldre än 2 år, så det kan finnas lite garanti kvar och MED kvitto.

De bästa på marknaden är babysense 2 och Nanny 2 de är med plattor och mest beprövade. De man fäster i blöjan fellarmar mycket och är inte särskilt bra för magsovare. De med inbygt babymonitor har oftast högre strålning så de 2 jag nämnt ovan är de 2 jag hade satsat på. De ÄR bäst!

Du kan ju även hyra på www.andningslarm.se om du känner dig tryggare med det. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"