Minikur

miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Re: Minikur

Inlägg av miniz »

Tyvärr (eller tur) är syskonen inte likadana och utmaningarna är inte de samma fràn det ena syskonet till det andra. :D

Kör musik pà morgonen om det känns rätt.

Berätta gärna hur det gàr.

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Rosine
Inlägg: 408
Blev medlem: ons 04 mar 2009, 16:16

Re: Minikur

Inlägg av Rosine »

Nu kommer jag med en liten rapport. Vår dotter sover numera stabilt fastän hon fortfarande kan ställa frågor då och då, och det kanske förblir så, medan storebror har tills idag nöjt sig med alla svar som han fick vid en två-nätters minikur i samma ålder. Men han var ingen förtrotsare heller.
Först praktiserade jag som galen Skrattet till God Nattet, och med detta lyckades vi att göra läggningar glada igen (det tog en vecka kanske, men redan efter första kvällen blev det bara jätte korta protester kvar). Sedan introducerade jag musik när hon vaknade för tidigt. Efter några dagar var även detta ”fixat”. Och så hade vi tidigarelagt schemat om en halv timme, men jag vet faktiskt inte om detta också hade någon effekt. Sedan började hon återigen vakna mitt på natten, men hon försökte uppenbarligen att somna om efter lite skrik och gnäll, men vaknade igen, gnällde, somnade igen ... Det gav mig mycket tid att läsa min veckotidning (med några ramsor emellan) vilket jag annars aldrig hinner med. Men nu kan jag ibland höra att hon är vaken i en kort stund utan att hon på något vis är missnöjd.
Tack för alla tipps och peppningen!
Rosine
Storebror Augusti 2008, sömnkur mars 2009
Lillasyster Maj 2010, standardmodell
Sagalinda
Inlägg: 1493
Blev medlem: mån 20 mar 2006, 08:51
Ort: Kronoby, Finland
Kontakt:

Re: Minikur

Inlägg av Sagalinda »

Härligt Rosine :D

=D> :sleep: :thumbsup:
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"