Jag har sedan tidigare en tråd på SHN-forumet, men nu tycker jag att dottern är kurad och klar så nu hoppar jag över hit istället för att få lite råd och tips när det kommer till vardagslivet. Det finns ju så många kloka människor här
Just nu har jag en fröken som tycker att livet är lite kämpigt. Hon har med dunder och brak dykt rätt in i 8-månadersångesten samtidigt som hon håller på att lära sig att åla och dessutom får sina första tänder. Många anledningar för en liten fröken att bli frustrerad med andra ord
Kämpar som en tok med att inte plocka upp henne från golvet när hon får ett av sina "anfall". Hon skriker och skriker, drar i mina byxben och pratar jag med henne så skriker hon bara ännu mera. Byta blöja och sätta på kläder skapar starka protester och inte ens mutor hjälper
Jag har förstått att man ska försöka undvika att plocka upp barnet i famnen och istället komma ner på golvet när det är lite jobbigt. Beror detta på att barnet ska lära sig att "hantera" sin ledsenhet, ilska och frustration själv, men ändå känna att mamma eller pappa finns nära som stöd