Vänder sig ibland flera ggr per natt!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Gbg65

Vänder sig ibland flera ggr per natt!

Inlägg av Gbg65 »

Hej!
Min sötnos har sällan problem med att lägga sig för vare sig natt eller dagslur och jag ramsar så fint MEN under nätterna så vaknar han ibland både en, två eller flera ggr för att han har vänt sig och ligger på rygg.
Jag har hittills bara gått upp och vänt honom tillbaka på mage och han har somnat om direkt men är detta rätt eller ska han lära sig att somna om på rygg??? :?

Tack på förhand!

Lotta & Hugo (5,5 mån)
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Vänd tillbaka honom på mage innan du går och lägger dig. Resten av natten får han sköta själv :shock: Han kommer klara det galant.
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Fridolin

Inlägg av Fridolin »

:lol: Åh, jag har en precis likadan!! Envisa lilla bebis... Så även jag står för nattunderhållningen. Han kan gråta och protestera i nära en timma. Till slut ger jag mig. Storasyster sover sig igenom det mesta, men när jag tycker att det börjar bli dags att sluta pröva hennes tålamod går jag in och vänder honom. Och vips!! Han blir tyst på två röda. :shock: :lol:

Krävs väl en liten minikur med det oxå kan man tänka. Lite lustigt dock att det är så "lätt" åtgärdat fast det låter som han ligger upp och ner bak och fram med fötterna fastnade i spjälorna. :roll:
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
Fridolin

Inlägg av Fridolin »

:lol: Åh, jag har en precis likadan!! Envisa lilla bebis... Så även jag står för nattunderhållningen. Han kan gråta och protestera i nära en timma. Till slut ger jag mig. Storasyster sover sig igenom det mesta, men när jag tycker att det börjar bli dags att sluta pröva hennes tålamod går jag in och vänder honom. Och vips!! Han blir tyst på två röda. :shock: :lol:

Krävs väl en liten minikur med det oxå kan man tänka. Lite lustigt dock att det är så "lätt" åtgärdat fast det låter som han ligger upp och ner bak och fram med fötterna fastnade i spjälorna. :roll:
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack :D

Se också mitt svar tidigare i samma fråga :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"