Ester har nu blivit torr på natten, de nätter hon sover ända fram till klockan ringer är blöjan snustorr sedan en månad tillbaka. Idag vaknade hon lite tidigare och då kissade hon i blöjan.
So far so good. MEN under dagtid vill hon inte gå på toa och kissa, hon bajsar på toa sedan flera månader tillbaka. Hon vill dock byta blöja stup i kvarten med orden "så tung mamma, kissig" osv. Hon tar av sig blöjan själv och går och slänger i soptunnan och hämtar ny...
Allt som oftast säger hon "tung mamma" och det är torr, vi byter med ett "jaha!" (jag stoppar tillbaka den torra i skåpet igen
Vi har inte tränat utan min förhoppning är att hon skall droppa blöjan en dag och vara färdig med den för gott.
Jag är lite rädd för att sonika ta bort den när hon slängt av sig den under e-leken på egen hand - är rädd för inredningen... (äkta mattor samt dyra soffor och sängar, lammfällar mm
De få gånger det kommit bredvid och ut på golvet ändå (up&go läcker som såll på sidorna när hon sitter ner
Skall jag lita på att hon löser det själv, eller behöver hon guidening? Ledning?
Trotsen har börjat så jag är lite rädd för att lägga mig i, hon har bestämt sagt nej de två gångerna jag påpekat i förbigående när hon slängt av sig blöjan att hon alltid kan kissa på toaletten... "Nej, vill inte det."
Behöver vädra från er visa som gått igenom det så många gånger.
Anna