Sommar trött

Skriv svar
JNL

Sommar trött

Inlägg av JNL »

Hej igen kan inte riktigr hålla mej i från er :lol:

Nu gäller de sonen som kanske inte är något perfekt kurat barn, men har endå kört sov tider och har sen i vintras kört med väcka klocka!
Han har nu under sommarn blivit så trött av sig tycker vi. Om han inte får en ordentlig vila/sovning så är han helt slut till kvällen och verkligen ber om att få sova.
Vi har natt 19-7 han kanske somnar något senare då vi har kvar en boks läsning i rummet och sen lite bus med täcket.

Vet att man kan lägga tidigare men är så svårt att hinna med särsilt på sommaren då alla tror att man ska vara uppe hella kvällen :shock: :(
Och smyga upp och väcka lilla syster och sedan smyga ner funkar sellan. Då han vaknar direkt av hennes glada joller! ( sover i olika rum)
Han har nyligen fyllt 4år och ligger i under kant på sovningen nu men vet inte riktigt hur jag ska få till de.

Mannen tror dåck att de är narkolepsi han har fått :shock:
Men de tvivlar jag starkt på!
Är en tröttis som behöver sin sömn hjälp mej hur jag kan ge sånen mer sov tid och överbevisa mannen om att han är frisk :wink: :roll:
// Linnéa

:heart: Hampus 07 :heart:
:heart: Nathalie 09 :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Re: Sommar trött

Inlägg av SusanD »

Sommarvärme och nya aktiviteter kan göra den piggaste piggelinen trött.

Det enda man kan göra är att ge lilla barnen sina sovtimmar. Läs boken och busa innan klockan är 19.00, lägg i tid helt enkelt. Att lägga en halvtimme tidigare på kvällen är också en lösning under en period så han får den sömn han så väl behöver.

Om det inte går att lösa så han får sova längre på morgonkvisten. Men då kan det ju också bli så att han blir piggare på kvällen så läggningen blir ännu senare och sen är ni inne i en trist nedåtgående spiral.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"