Tips och råd till mig själv

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
susanne med O
Inlägg: 235
Blev medlem: sön 03 maj 2009, 12:44

Tips och råd till mig själv

Inlägg av susanne med O »

Hej Alla kloka :D

Jag hoppas det är ok om jag ber om råd och tips till mig själv här inne (om det är fel så flytta gärna tråden till rätt ställe) :)

Det är så att jag är gravid i v.23 :heart:
Jag dricker 15ml blutsaft varje morgon (Ferronol)
Men jag tror inte detta räcker för jag är väldigt trött. Jag har ätit "Mitt val kvinna" från apoteket i många år, men läste nån studie att det är större risk att drabbas av bröstcancer om kvinnor äter multivitaminer så då slutade jag ta dom, utan att börja med några andra...
Dessutom har jag tyvärr fallit för sötsuget igen, suck jag klarade det så bra i flera månader...
Tänkte att jag skulle köra llite LCHF några veckor för att få bort sötsuget igen. Nån med erfarenheter ang detta?

Men nu behöver jag få tips och råd på vad jag ska göra. Tipsa gärna om vitaminer eller liknande som jag kan äta även nu som gravid. Tyvärr är det ju ganska begränsat med "uppiggande" hälsokost när jag är gravid.

Jätte tacksam för hjälp /trötta Susanne Zzzzz :lol:
Dotter född 14 juni -06 "fixade det själv"
Son född 7 jan. -09 kurad maj-09
Dotter född 29 maj -10 SM från start
Dotter född 19 sep - 11 SM från start
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Tips och råd till mig själv

Inlägg av TorsMamma »

Varför inte dubbla dosen blutsaft? Vad jag vet har den inget farligt att få i sig det dubbla av, eller?

Sen kan dock en riktig järntablett vara värt att ta om värdena är låga. Niferex är bland de bästa.

Jo förresten, jag känner till några mammor som ätit LCHF kost som gravida och fått mycket kritik för detta från sina BM och läkare. Men de själva har mått jättebra och det har också gått jättebra för dem. Speciellt om man ligger i gränsen för graviditetsdiabetes. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"