utan blöja på natten :)

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
_lill
Inlägg: 560
Blev medlem: sön 10 aug 2008, 17:47

utan blöja på natten :)

Inlägg av _lill »

Hej! Nu har min flicka varit utan blöja dagtid i över ett halvår och nu ikväll ville hon inte ha blöja när hon skulle sova. Blöjorna har varit torra på morgonen ibland men inte alltid, dock tror vi att det kan vara så att hon kissar när hon vaknar... ska bli spännande att se hur det går inatt! Nu funderar jag på hur vi gör om hon måste kissa på natten... hon sover i spjälsäng - hur gör ni? potta och lampa bredvid sängen och möjlighet att klättra ur eller vad? vi vill ju helst att hon ska få möjlighet att fixa det på egen hand. lillebror sover i samma rum.

/ lill
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: utan blöja på natten :)

Inlägg av SusanD »

Våra barn har sovit så gott så det har inte varit på tal om att de skulle klättra ur sängen och kissa själva mitt i natten. Vi har istället burit ut dem sovandes på toaletten innan vi lagt oss, oftast har de inte vaknat själva utan bara kissat och sen blivit inburna igen.

Så småningom har vi slutat kvällskissat dem och då har de varit torra hela natten.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: utan blöja på natten :)

Inlägg av TorsMamma »

Från personlig erfarenhet, hade jag inte tagit bort nattblöjan förrän 14 nätter varit torra.

Att bli nattorr är en hormonfråga, till skillnad på dagtorr. Så detta går liksom inte att skynda på... 8)
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
_lill
Inlägg: 560
Blev medlem: sön 10 aug 2008, 17:47

Re: utan blöja på natten :)

Inlägg av _lill »

Ja jag vet att man inte kan skynda på "nattorrheten" och det är absolut itne det vi vill göra. Men som jag skrev tror vi inte hon kissar på natten utan på morgonen och det känns ju dumt att tvinga henne att ha blöj om hon inte vill eller?
I natt hände inget. Och hon var inte ens särskilt nödig när hon vaknade. Så vi kör väl på och ser vad som händer.... känns dumt att ta upp och sätta henne på potta om hon inte behöver.... hm ja vi får väl avvaka och se vad som händer helt enkelt, ingen större katastrof om blöjan får åka på igen ;)
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
_lill
Inlägg: 560
Blev medlem: sön 10 aug 2008, 17:47

Re: utan blöja på natten :)

Inlägg av _lill »

Måste bara meddela hur det gått... efter en månad har hon kissat i sängen 1 gång och ropat på oss och behövt gå upp och kissa 1 gång. Så nog var hon redo min fin flicka :)
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: utan blöja på natten :)

Inlägg av TorsMamma »

Härligt!! Jättebra!! =D>
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"