Hjälp med specifikt schema kurdag11

Här hjälper vi varandra med användartekniska frågor om forumen
Låst
Anna H
Inlägg: 12
Blev medlem: mån 14 mar 2011, 13:46

Hjälp med specifikt schema kurdag11

Inlägg av Anna H »

Hej hej!! så tacksam för att detta forum finns med alla dessa smarta mammor!!!!

Här tuffar allt på, känns stabilare och stabilare för lilla plutten men har två frågor som jag VÄLDIGT GÄRNA vill få svar på. Läser och läser men är ändå osäker gällande om jag gjort rätt schema.

Hur ska jag anpassa det om han sover närmare och närmare "godmorgon-tiden" 0645 (helst 07) som är vårt mål. Nu vaknar han 0610 och sjunger, pratar och är superglad. Eftersom han är glad och inte grinig låter jag honom ligga kvar i mörkt rum och snacka tills klockan 0645, då fladdrar jag in och tar upp honom. Då jag ramsat när han varit glad har han blivit väldigt ledsen och störtgråtit (han gråter nästan aldrig). Rätt eller fel?

Schemat ser ut så här: 07: bröstmjölk (oavsett när han vaknat) 08-845: sova (vid åtta är han jättetrött) 0930-10 frukt/gröt + bröstmjölk. 11-1230: sova (också jättetrött redan 1045)
Mat igen vid 13-14, sova 15 i 45 minuter och sen mat 1630-1730. Avslutningsvis slurk vid 1830 sova 1915 (somnar efter ca 10 min, peppar peppar) Tycker han sover lite lite för att vara knappt 5 mån eftersom han sover endast dryga 10 h/natt. Är i kurdygn 11 idag söndag 3 april.

Så tacksam för svar! Kram Anna, mamma till Julian
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Hjälp med specifikt schema kurdag11

Inlägg av TorsMamma »

Hej Anna och välkommen!

Detta forumet är för "teknisk användarhjälp" på forumet. Inte på kuren. :wink:

Jag har där du gjort inlägg på "säkra sovare" tagit ut dina inlägg och skapat dig en egen tråd så du säkert skall få svar.

Så om du tar denna text ovan och flyttar in i din tråd, så kommer du snart få svar på alla dina frågor. :D

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 99#p269099


Jag låser denna tråden.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Låst

Återgå till "Teknisk Användarhjälp"