Hjältinna med Attityd!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Hjältinna med Attityd!

Inlägg av SusanD »

I veckan när storkillarna var ute och lekte ramlade Sigge ner för en mur och slog i huvudet och munnen. In kommer både Emil och Sigge storgråtande. Sigge för att han hade ont i huvudet, blödde ur munnen och var rädd, Emil för att ha var livrädd för att Sigge skulle dö.

Jag tog in killarna i köket, satte Sigge i mitt knä och kramade samtidigt om Emil som stod bredvid. Efter som de kom in gående så kände jag inte att det var någon panik direkt.

När vi så sitter där kommer lillasyster Mika fram med ett hushållspapper i handen, varsamt torkar hon Sigge runt munnen. När hon är nöjd ger hon mig pappret och pekar på Sigges mun och viftar med handen och säger Mamma! Detta innebar att jag skulle ta över torkningen nu när hon visat hur det hela skulle gå till. Sen gick hon sin väg.

I ögonvrån ser jag plötsligt hur Linus vagn åker fram och tillbaka. Han grät nämligen för jag hade ju lite burdust fått slänga ner honom i vagnen när de olyckliga storebröderna kom in. Skymtar två små händer som vagnar fram och tillbaka och ena lilla handen slår på handtaget, så där distinkt och bestämt. Mika når knappt upp till handtaget men vagnar så lillebror somnar.

Då kommer hon tillbaka till Sigge som lugnat sig något och så lägger hon huvudet mot hans rygg och kramar om honom, han får en puss på armen och sen konstaterar hon att allt är BRA.

Visst är hon väl helt underbar vår lillasyster :heart: , så redig och ser verkligen vad som behöver göras.
Sen har ju även hon andra sidor som inte är lika charmiga men det behöver vi ju inte skylta med här. :wink:

Med Sigge gick det bra, han hade bitit sig i läppen men det gjorde inte ont så länge och huvudet klarade sig bra.

Ikväll när Emil gav mig en godnattkram undrade han varför han blev blöt på handen när han kramade mig. Öh, sa jag och började mumla något om att jag nog nyst på min axel. Ingen fara alltså. Sanningen var ju att Linus kräkt på axeln min men hade jag sagt det till Emil hade han kreverat för kräk är bland det äckligaste han vet även om det kommer från lillebror som han älskar.

Mika uppfattade situationen, gick och hämtade en liten, liten, väldigt lite bit hushållspapper som hon gav mig samtidigt som hon väldigt strängt pekade på min axel. Hon är så otroligt gullig och klok så det finns inga gränser ibland.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Hjältinna med Attityd!

Inlägg av TorsMamma »

:heart: :lol: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Hjältinna med Attityd!

Inlägg av inger »

Helt oemotståndlig liten berättelse. :heart: :heart: :heart:
Du skriver väl ut den och sparar den åt Mika själv.
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Hjältinna med Attityd!

Inlägg av anna »

ÅH!! :D :cry: :heart:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"