Att vakna när man ska sova...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
LillaVargen
Inlägg: 17
Blev medlem: lör 30 jan 2010, 22:18

Att vakna när man ska sova...

Inlägg av LillaVargen »

Jag hade hoppats att slippa det här, men jag har börjat vakna om nätterna och inte kunna somna om igen. Har varit vaken nu sen 4.30 tiden och nu tickar klockan vidare mot gryningen.

Jag är nu inne i vecka 35, ska jobba färdigt denna månaden och sen ska här vilas tills det blir dags för lilla knyttet att visa sig för världen. Som tur är har jag en del lediga dagar pga jourer jag jobbat tidigare, de använder jag tacksamt nu. Fast i morgon bitti är det jobb som vanligt, skönt det är fredag.

Har ni några bra råd om att somna om, när till och med katterna sover som stockar i soffan?
Lilla Vargen född 22.juni 2008
Lilla Lejonungen född 17.mars 2011
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Att vakna när man ska sova...

Inlägg av Tetz »

Hejsan! :D Tyvärr har jag samma problem, och det var likadant under förra graviditeten :? Jag är väldigt trött på kvällarna, men somnar jag till i soffan vid halv nio är jag vaken vid 04... Och jag är betydligt mer stilla än när jag inte är gravid, så ibland tror jag att kroppen inte fått tillräckligt med frisk luft och rörelse. Det är de enda sakerna jag kommer på som kanske skulle kunna hjälpa :)
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
kiki
Inlägg: 2322
Blev medlem: lör 11 nov 2006, 15:26
Ort: Norrtälje

Re: Att vakna när man ska sova...

Inlägg av kiki »

Hej, vad jobbigt, man vill ju sova ju.

Alltså jag har ingen aning MEN jag föreslår att ni kollar era sköldkörtelhormoner, ofta strular hormonerna under graviditeten och man behöver ofta stöd äta lite levaxin. Jag har opererat bort min sköldkörtel för ett år sen och när jag är för lågt medicinrad har jag GRAVA sömnproblem.

Så kan vara värt att kolla upp.

/Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
LillaVargen
Inlägg: 17
Blev medlem: lör 30 jan 2010, 22:18

Re: Att vakna när man ska sova...

Inlägg av LillaVargen »

Tack kiki och Tetz,
jag vaknar mest för att det blivit obehagligt att sova. Kan bara ligga på höger eller vänster sida och pga foglossning så vaknar jag ibland för det gör ont när jag byter sida.
Sköldkörtelhormonerna har kollats och var i normalvärden.

kram
Lilla Vargen född 22.juni 2008
Lilla Lejonungen född 17.mars 2011
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"