Nytillskott...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
emu
Inlägg: 116
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 11:19
Ort: Stockholm

Nytillskott...

Inlägg av emu »

Hej!
Dags att presentera sig lite... Jag har varit här och läst ganska länge utan att vara registrerad, men nu är jag visst på smällen också så då blir det lite mer konkret. Snart halvvägs igenom, beräknad till mitten av juni.

Jag har aldrig haft någon direkt barnlängtan utan mest tyckt att de ärligt talat verkar rätt jobbiga, men för ett bra tag sen snubblade jag över Anna Wahlgrens forum och kände direkt att det här var en bra attityd. Kommer själv ihåg lite av känslan av att vara säg fem år nånting och missförstådd av folk som bara säger Nej när de istället kunde ha hållt med om att Jaa glass är ju gott det tar vi till helgen... eller vad det nu kunde vara. Och att vara behövd! Det är ju helt klockrent.

Maken är också med på noterna, Barnaboken är inhandlad, så med en bra manual till hands ska det här säkert gå fint även om det fortfarande känns både abstrakt och rätt läskigt.

Kram på er!
Nelly f. 28 maj 2011
Nimrah
Inlägg: 636
Blev medlem: mån 26 maj 2008, 20:49
Ort: Uppsala/Malmö

Re: Nytillskott...

Inlägg av Nimrah »

Åh vad spännande! Då ses vi kanske i Spädabarn-forumet till sensommaren, eller så klarar ni allt galant alldeles själva. Vilken lycklig liten som får komma till er så fint förberedda redan från början. Välkommen!
bäbis Y 080106 1:a kurdag 22 maj 2008
bäbis S 100717 Standardmodellerad
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Nytillskott...

Inlägg av SusanD »

Välkommen till Annas Forum och grattis till bebisen i magen. Kan ju inte bli bättre än så här, tänk så väl förberedda ni kommer vara när det väl är dags för bebisen att anlända.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
emu
Inlägg: 116
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 11:19
Ort: Stockholm

Re: Nytillskott...

Inlägg av emu »

Tackar tackar! Nu är vi halvvägs, den har fått godkänt på ultraljudet och börjar dessutom göra sig påmind i magen. Känns rätt mysko ju med en liten fisk som sprattlar (fast jag misstänker att den snart nog går över till kanin eller känguru...). Lite foglossning tyvärr men det går rätt bra om karln får handla och bära tunga saker typ laptopen till jobbet och sådär. Testat magnesium, bälte, pilatesboll, knäkudde och balansbräda...

Snart dags att börja planera för inköp och annat men det finns lite tid kvar för det förstås.
Hälsningar emu
Nelly f. 28 maj 2011
Krisse
Inlägg: 507
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 11:51
Ort: Södermanland

Re: Nytillskott...

Inlägg av Krisse »

Vad roligt :D Grattis!!!

Ditt första inlägg kände jag direkt igen mig i, precis så kände jag också och jag hade samma tur att hitta barnaboken innan mitt första barn var fött.

Vilket härligt äventyr som väntar :D
(jag hoppas jag kan vara där snart igen...)

stor kram
Emmy 080212
Rasmus 091223
AMAMA
Inlägg: 376
Blev medlem: mån 30 apr 2007, 10:09

Re: Nytillskott...

Inlägg av AMAMA »

Grattis!

Så fint! Perfekt timing!

Alexanderteknikk mot foglossning er supert! (og for resten av livet for den del..)
:heart:
__________________
mamma til
Storebror 06
Lillesøster 10
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"