Boktips Kärnfrisk familj

Många föräldrar har hittat lösningar som fungerar för deras barn, men som inte nödvändigtvis kommer från IAHP. Ex. homeopati, dieter, kosttillskott o.d.
Här kan man diskutera.
Skriv svar
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Boktips Kärnfrisk familj

Inlägg av inger »

På bokförlaget Lagneskiöld har det kommit ut en bok som heter Kärnfrisk familj. :D
Den är skriven av Ninka Bernadette Mauritson och Morten Mauritson och handlar om en livstil utan socker, stress och kemikalier.
Parets äldsta barn har diagnosen autism men fungerar tack vare livsstilsförändringen mer och mer som vilket barn som helst i den åldern.
De sammanfattar de fyra viktigaste råden så här.
1. Ge essentiella fettsyror
2. Återuppbygg tarmen. Genom att till exempel ge probiotika
3. Uteslut kemikalier, socker och mjölk, gluten, ge kosttillskott, nyttiga oljor vitaminer och mineralämnen.
4. Träna hjärnan. Parets son tränar enligt Doman metoden.

När man läser boken blir man full av beundran för de här föräldrarna.
Jag får en tankeställare. Barn kan utvecklas hur mycket som helst, det är vi föräldrar som begränsar genom vår ork.

Boken är mycket handfast. Jag blir provocerad av den hurtfriska tonen, vilket mest säger en hel del om att jag har mycket att lära. :D

Boken går att få tag i här
http://www.adlibris.com/se/product.aspx ... 3godBD1r2A
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
indra
Inlägg: 570
Blev medlem: mån 16 okt 2006, 12:39

Re: Boktips Kärnfrisk familj

Inlägg av indra »

Den är en toppen bok :D , nu väntar jag på råsmart familj boken skall komma ut, massa tips..
Pojk 2006-09-08
Tös 2009-01-26
Mata
Inlägg: 806
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 10:31
Ort: J?rna

Re: Boktips Kärnfrisk familj

Inlägg av Mata »

Jag har läst den med. Hurtig som bara den, haha! Men inspirerande. Vilken resa de gjort!
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Skriv svar

Återgå till "Frågor om alternativa vägar som inte är IAHP"