tack för råd inför nummer 2!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
videunge
Inlägg: 1554
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 13:40
Ort: östergötland

tack för råd inför nummer 2!

Inlägg av videunge »

Hej på er

det här är egentligen ett tack i största allmänhet. bestämde mig i samband med miniomkurning av mysungen att ta tag i det där som jag sagt att jag skulle göra så länge nämligen läsa barnaboken. Nr 2 väntas komma i februari och rädslan har varit stor att det skulle bli som förra gången innan vi kurade stortjejen vid 7 mån ca. En liten som sällan sov ordentligt och alltid skulle snutta och kvällstid grät helt förtvivlat ändå och kunde inte komma till ro. ingen stöttning från bvc. (har nu köppt en sova hela natten åt dom och bytt vc....

men efter att ha läst är det så mycket som har släppt. för jag kände igen mig så mycket i det Anna skriver om hur fel det kan bli när ungen inte får i sig att äta ordentligt för det stämmer så väl!. Jag har både gråtit och skrattat när jag läst och det har varit så skönt. Skönt att få känna att visst kan jag! istället för bvc som tyckte att det var helt normalt att bära bebis hela dagarna och nätterna och både jag och stackars lillan inte sova mer än 20 minuter i sträck. det känns så skönt att någon kan förklara hur det fungerar i stället för att säga att det är bara lyssna på barnet. alla vill ha det olika. visst men hur skall man lyssna då? nej det känns så skönt att ha en plan och kunna förmedla det istället!

och som grädde på moset fick jag genom läsningen en plötslig insikt om hur min man fungerar.( ja jag inser att det låter knäppt men det var underbart)
det handlade om behovet av att vara delaktig och behövd. det öppnade något så jag släppte in honom mer. ibland behövs så lite...

Så (snart) storasyster sover nu gott igen och mår bra på dagarna, relationen till maken växte lite grann och till slut kan jag betydligt lugnare se fram emot underverk nummer två. vilket storasuster också gör. hon slog armarna om min mage, log och sa "Krama bebisen!"

vad annat kan jag säga än TACK!! :heart: :heart: :heart:
kram på er
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Inlägg av helamig »

Jag håller verkligen med och känner igen mig i att jag kunnat använda BB både på mig själv och min man och mitt barn såklart :wink:

Lycka till! :heart:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"