Barnboks Lilleman J - Tack Anna!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
NellisMatte
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 30 apr 2010, 22:19

Barnboks Lilleman J - Tack Anna!

Inlägg av NellisMatte »

Hej!

Då jag blev gravid med Lilleman J för nästan två år sedan var min första reaktion HJÄÄÄLP!! Vad ska man göra med bebisar? Måste jag nu vaka alla nätter? Måste jag leka?? Ska jag bli en av domdär mammorna som är helt slutkörda och bara klagar på hur jobbigt det är och som ingenting högre önskar än att få bli lämnade ifred och bara sova. För det är ju såååå tungt och man är ju fast nu för de nästa 18 åren..

Min mamma (som är en STOR VÄN AV ORDNINGEN) hade hittat Barnaboken på loppis och hämtade den åt mig. Hon visste nog inte vad det var hon hämtade men eftersom hon vet att jag gillar att läsa så tänkte hon att här hade jag nånting att bita i.. Och det var ju en fantastisk gåva! Tidernas loppisfynd!!

När Lilleman J sen föddes så började vi med SM i god tid och alla förundrade sig över vilket snällt barn vi fått.. Lilleman J har sovit som en dröm sen riktigt liten, som halvåring flyttade han till sitt eget rum och han stortrivs i sin egna säng.

Men det viktigaste av allt har nog varit ATTITYDEN! Tack, tack, tack Anna!
Vi har ett underbart avslappnat familjeliv, vi trivs och njuter av varandras sällskap. Visst kan det bli lite hicka nu som då men då konsulterar vi igen Barnaboken.

Försöker sprida ordet om Barnaboken och AW-forumet och berättar hur man får konkreta råd och positiv feedback härifrån. Det som förundrar mig är hur endel inte är alls intresserade att få en lättare och positivare vardag utan hellre vill bara beklaga sig i all oändlighet.

En Stor Varm Kram till Anna från Lilleman J och hans familj :heart:
Mamma till Lilleman J född i Oktober 2009 och Lillasyster L född i December 2011
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Kära rara NellisMatte :heart: TACK för en alldeles underbart upplyftande, glädjerik och inspirerande berättelse, som jag skulle önska hela världen tog del av :lol: :-({|= :lol:

Förlåt att jag inte gett ett livstecken ifrån mig - ändå fick jag mig en liten kärleksfull hint om din underbara rapport. Men saker kom emellan, även om jag läste och TRODDE jag hade svarat :oops: :shock: :oops: Och gett dig detta djupt kända TACK raka vägen från mitt hjärta :heart:

:P "Vi har ett underbart avslappnat familjeliv, vi trivs och njuter av varandras sällskap." :P

Vilken ljuv musik för mina öron :-({|= Tänk om du hade fått höra DET när du väntade din lilla älskling i stället för alla fanmålningar på väggen :roll: :x :roll: För så ska det ju vara:

:heart: Små barn ska njutas - och njuta själva :thumbsup:

Tack du kära, igen och igen och igen :lol:

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

annawahlgren skrev: --- även om jag läste och TRODDE jag hade svarat :oops: :shock: :oops:
I nattens mörker kom jag ihåg. Jag hade kopierat dina underbara rader och lagt dem bland mina pärlor - mina för evigheten sparade pärlor, som jag gömmer i ett särskilt smyckeskrin, förlåt dokument 8) och njuter när min stundom tilltufsade själ behöver näring, mer näring, lite extra näring...

TACK, 'än en gång :P :heart: O:)
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"