Hyperemesis Gravidarum

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av TorsMamma »

:heart: tack för att du delade med dig. HOppas du kan ha detta som en fantastisk förlossning i huvudet nu? :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Irmasmamma
Inlägg: 1253
Blev medlem: sön 04 dec 2011, 10:13
Ort: Tyresö

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av Irmasmamma »

Vilken FANTASTISK berättelse!! :heart: :heart:
Tack för att jag fick ta del av den!! Jag måste vara lite blödig för jag storgrät nästan hela texten... :D Du berättar så målande!

Kram! :heart:
Irma :heart: 111108, SM från 3 veckor.
Olof :heart: 131008, SM från början.
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av Tetz »

Fantastiskt fint jobbat, Luvisen! =D> :heart: Stor kram till dig och familjen nyaste tillskott! :heart:

Vi ses inne på Späda o Små snart :wink: :P 8)
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av Manfred10 »

Vilken härlig berättelse och upplevelse!

Grattis! :heart: :heart: :heart:

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av Luvisen »

Eefwah skrev: Och inatt är det ju lämpligt nog fullmåne och allt . Jag vågar nog sätta en femma eller två på att vi har en bebis senast imorgon bitti.

Hur kunde du veta det?? Är du synsk?

Sarisparis skrev: Maken , som aldrig brukar kommentera varken väder eller vind, hann typ tvâ steg innanför dörren när han kom hem i kväll innan han fick ur sig:

Du mâste gâ ut och titta pâ mânen, ELLE EST ENORME !!!!

Jag funderar pâ om lilla Ärtan inte är pâ ingâng precis just nu.

Och du med Sarisparis??

Ni fick helt rätt!! Själv hade jag ingen koll på månen eftersom jag inte kan se ut. Vår gård är inpackad i plast och byggnadsställningar. Rolig kursiosa att veta dock, ska skriva in det i Petite Soeurs lilla bok! :D

TACK: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Sofies mor, Fauve, eefwah, miar70, Stilla, miniz, Krisse ( trevligt med varsin sort! ;)), AMAMA, Manfred10, Sarisparis, SaraMilana, Tetz, Irmasmamma, Nimrah, Torsmamma (ja, för mig var denna förlossning ett väldigt fint och starkt minne!), Norahsmamma, Susanne G, helamig, Susan D, blivandemamma och lilla mia (Ännu vet vi inte vad vi ska kalla det sockersöta lilla livet…).

Tack för allt stöd och pepp ni givit på vägen här inne. Det har behövts och betytt mkt för mig!

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Vi var på kontroll hos BVC och sköterskan noterade att Petite Soeur hade perfekt Apgar-poäng, 10 på allt. ;) Hon noterade också att hon var ett synnerligen harmoniskt barn. Tror jag det om man får bli mätt fr första stund och ingen har berövat henne blod eller besprutat henne med någe. 8)

Annan kuriosa är att jag krängde på mig maggördeln så fort det gick. Jag har haft en hemsk smärta i magen senare delen av grav och den gav inte med sig efter förlossningen så sköterskor har klämt och petat på mig tills tårarna sprutat för att försöka ta redan på vad det var. Men sedan jag tog på mig maggördeln har smärtan minskat drastiskt. Själv tror jag att min mage/kropp bara var överansträngd och möjligen att jag hade ett bråck. Vilket läkaren trodde men det skulle i så fall vara väldigt litet bråck. Iaf, vad vill jag säga?
:arrow: God bless MAGGÖRDELN- utan den hade jag inte kunnat gå någonstans. Nu kan jag ta promenader runt kvarteret utan smärta vilket är så skönt.


:arrow: Och Manfred10, du hade turligt nog rätt ang Södra BB- de kan frångå sina rutiner helt och köra supernaturlig födsel. :wink: :thumbsup:

Kram till var och en! :heart:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av Manfred10 »

Och Manfred10, du hade turligt nog rätt ang Södra BB- de kan frångå sina rutiner helt och köra supernaturlig födsel.
Underbart! :mrgreen: Det är nog nåt speciellt med månen! Det var lika med storebror, han lät vänta på sig tills månen var full oxå! :wink:

kram Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av Sarisparis »

Klart att man är synsk 8)

Underbart att Petite Soeur mâr sâ bra, det kan du vara stolt över! :heart: Och länge leve maggördeln! \:D/

:heart:
Susanne G
Inlägg: 1202
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:15
Ort: malmö
Kontakt:

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av Susanne G »

Vilken härlig förlossning det blev till slut. :D
Vad fint ni jobbade tillsammans. En bra partner betyder verkligen mycket när man är inne i att föda.

Kram/Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"