Hej Theresia!
Om man upplever att vagningen inte "tar", dvs man vagnar "rätt", men barnet lugnar sig ändå inte, så handlar det oftast om en av två saker:
1) man har kört fast i ett "vagningsträsk" och barnet väntar sig vagnande - och ställer (arga!

Inte ledsna!) frågor så fort man slutar. Då behöver man "avprogrammera" barnet genom att insistera på att det faktiskt går att sova utan att vagnen rör på sig. Det är det Bianca (och Nancy) beskriver. Anna beskriver det också här:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?p=91777 och Torsmamma, här:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=12068
eller;
2) det finns något annat skäl till att barnet inte somnar - och det skulle jag gissa när det är ett så här litet barn. Detta skäl är oftast hunger, och hunger och övertrötthet förstärker varandra på tämligen besvärligt vis när barnet blir för hungrigt för att sova men för trött för att äta.

Min tolkning är att det är det du har dealat med i eftermiddag.
theresia skrev:jaa du hon 'äter massor helt jämt om hon får =)
I min värld så har ni hakat upp er i ett övertrötthets-/hungerträsk. Så för att ni ska komma ur det har jag följande förslag:

du har fått henne att sova - bra! :thumbsup: Mata då från bröst 1 och bröst 2 direkt på varandra, utan rap emellan, så fort hon vaknar (gärna INNAN hon vaknar, lägg henne till bröstet lite halvvaken så kan hon äta ännu effektivare, utan att tröttna eller bli distraherad). Erbjud sedan påfyllning igen mot slutet av timmen. Orkar hon inte äta då så blir det en ny 5-minlur. etc.

På längre sikt behöver du ett schema - visst höll du på att jobba med ett schema?

- där hon äter som ovan, under en timme, ca var 4:e timme. Och däremellan umgås och sover. Meningen med det är att hon inte ska småäta utan hinna både vila magen och få upp lite aptit mellan målen. Ditt citat ovan tyder nämligen på en viss snutt-problematik....

Så satsa på regelbundna mattider och
mycket mat när hon äter men
ingen extramat mellan varven, så förebygger du hunger-/övertrötthetsproblem. 8)