Bebisar 2011

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Bebisar 2011

Inlägg av Tetz »

Sarisparis skrev:Tejpade precis upp en lista pâ väggen med telefonnummer och instruktioner om det blir hemmafödsel ... :roll: Även om storebror :heart: är kompetent som fâ sâ hoppas jag att det inte blir han som fâr stâ för barnmorskerollen den här gângen. :shock: :lol:
Hahaha, det vore kanske lite väl mycket delaktighet :lol:

Nu är det helt klart att storasyster inte börjar på någon ny förskola efter flytten. Vi hade sökt in till en och hade kanske tagit en 15-timmarsplats om vi fått en, men det blev fullt på den enda förskolan vi kunde tänka oss. Och det var väl egentligen det jag hoppades på :wink: Jag har full respekt för att det ställs krav på mig med två små hemma, men jag längtar. Trist är väl vissa kommentarer som folk vräkt ur sig... Blev dock glad när min barnmorskas spontana reaktion blev "Åh va mysigt, det där klarar du galant! Hon behöver inget dagis när hon har dig!" :heart:
Stinesmor skrev:Har ett par som fick tvillingar jättetidigt så jag försöker hålla modet uppe med deras historia, för där gick allt bra.
Jag kan tänka mig att tiden går rätt sakta och att oron är svår att kontrollera när man har mycket tid att grubbla. Men jag tycker du gör helt rätt som fokuserar på goda exempel och förbereder dig så gott det går :D
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Bebisar 2011

Inlägg av helamig »

Lycka till ni alla, så fint att få följa er. Allt ni skriver om väcker fina minnen. Lycka till extra till dig Stinnesmor, hoppas bebisen stannar inne några dagar till fast jag förstår att du längtar :heart:

Siri är så söt, så söt. Redan 3 månader. Växer så det knakar och är pigg och glad. Stark i nacken!

KRAM
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Re: Bebisar 2011

Inlägg av Bluna »

:D Nu har vi fått en flicka! 2290 gram, 45 cm. Vår historia finns på min hemsida i dagboken.
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Sofies mor
Inlägg: 127
Blev medlem: tor 26 mar 2009, 16:59
Ort: småland

Re: Bebisar 2011

Inlägg av Sofies mor »

Grattis Bluna!!

Härligt med en lillasyster! :heart:
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Re: Bebisar 2011

Inlägg av Bluna »

Tack Sofies mor! :D

Jag har ju inte varit så aktiv i denna tråden men har Ploppen-tråden också. :)

Roligt att få följa er alla i varje fall.
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Bebisar 2011

Inlägg av Sarisparis »

Ny dag, nya tag, eller hur var det vi brukar säga? :wink:

Igâr kändes det mesta väldigt tungt, hade lyckats sträcka mig och hade väldigt svârt att gâ. Gick (hrm, tog bilen :roll: ) till doktorn och fick kryckor! :shock:
Och sâ blev lillebror hängig och febrig och bara grät och grät... Ringde pâ hjälp och fick hit en god vän :heart: med tillhörande snart treârig son sâ alla killarna fick bada och käka middag ihop, med mig sittandes fint pâ en stol. Lycka är vänner. :heart:

Gick sen och la mig tidigt och funderade pâ hur jag skulle fâ ihop vâr vardag om jag inte kunde gâ? :roll:
Och sâ vaknade jag imorse, och halleluja =D> , jag kan GÂ =D> Vilken underbar känsla! :D

Men nu ska jag ta det ännu lugnare sâ att jag inte förvärrar saker och ting, för nâgon primadonna är jag ju faktiskt inte (än 8) ), även om det känns mycket bättre än igâr. (Och lillebror verkar ha kryat pâ sig :D )

Kram pâ er.

:heart:
emu
Inlägg: 116
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 11:19
Ort: Stockholm

Re: Bebisar 2011

Inlägg av emu »

Kom nyss hem med sjukskrivning och strikta order om vila efter att ha varit inlagd en vecka på sjukhus med havandeskapsförgiftning. Skönt på ett sätt nu att vara hemma och ta det lugnt, hade tänkt jobba maj ut annars fast det har varit rätt jobbigt sista tiden. Svullnad, kraftig viktuppgång och allmänt slut mest men man vet ju inte vad som är normalt när det är första gången, det kanske ska vara så liksom...

Vecka 35 nu så det är inte nån fara om trollet skulle komma för tidigt, fast den var visst lite liten så det vore ju bra om den kan växa till sig lite.

Ha det bra allihop! Nu väntar bokläsning i soffan och eventuellt en och annan chokladpralin...
Nelly f. 28 maj 2011
emu
Inlägg: 116
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 11:19
Ort: Stockholm

Re: Bebisar 2011

Inlägg av emu »

Kom nyss hem med sjukskrivning och strikta order om vila efter att ha varit inlagd en vecka på sjukhus med havandeskapsförgiftning. Skönt på ett sätt nu att vara hemma och ta det lugnt, hade tänkt jobba maj ut annars fast det har varit rätt jobbigt sista tiden. Svullnad, kraftig viktuppgång och allmänt slut mest men man vet ju inte vad som är normalt när det är första gången, det kanske ska vara så liksom...

Vecka 35 nu så det är inte nån fara om trollet skulle komma för tidigt, fast den var visst lite liten så det vore ju bra om den kan växa till sig lite.

Ha det bra allihop! Nu väntar bokläsning i soffan och eventuellt en och annan chokladpralin...
Nelly f. 28 maj 2011
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Bebisar 2011

Inlägg av Sarisparis »

Oj, emu, havandeskapsförgiftning lâter inget vidare! :? Skönt att du nu fâtt komma hem, bokläsning i soffan verkar trevligare! :wink:
Vila nu och ta hand om dig.

Själv kom jag precis hem frân besök hos min gynekolog. Det var lite tvärtom mot för dig. Jag är precis i vecka 37 och fick veta att det vore ganska bra om lillen bestämde sig för att komma ut ganska snart dâ han verkar vara en riktigt välväxt typ redan nu. Mina tvâ första vägde 3.3 och 3.2, tydligen kommer lillebror att vara större... :roll:
Att föda pâ beräknat datum (10 juni) känns inte alls troligt. Bâda storebrorsorna kom 2-3 veckor tidigt, sâ jag har haft 25 maj som "mitt" datum. Sâ râkade jag ju ut för min sträckning eller vad det är (känns som REJÄL foglossning) sâ jag har mycket svârt att gâ sen nâgra dagar, sâ nu tycker jag att det gärna fâr hända när som helst. Jag sâg nâgra smâ nyfödda pâ sjukhuset nu idag och de är verkligen hur smâ och söta som helst. :heart: Snart, snart fâr jag snusa bebis! :heart: :D

:heart:
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Bebisar 2011

Inlägg av Tetz »

emu skrev:Svullnad, kraftig viktuppgång och allmänt slut mest men man vet ju inte vad som är normalt när det är första gången, det kanske ska vara så liksom...
Det är spännande såhär på slutet! :wink: Denna graviditet är till många sätt lik min första, men det känns som ett lotteri hur de sista veckorna blir. Vila nu upp dig och passa på att längta lite :D
Sarisparis skrev:Själv kom jag precis hem frân besök hos min gynekolog. Det var lite tvärtom mot för dig. Jag är precis i vecka 37 och fick veta att det vore ganska bra om lillen bestämde sig för att komma ut ganska snart dâ han verkar vara en riktigt välväxt typ redan nu. Mina tvâ första vägde 3.3 och 3.2, tydligen kommer lillebror att vara större...
Hoppsan då, då hoppas vi på en tidig entré! :D Min dotter vägde 3,3 kg men hade ett väldigt litet huvud (precis som sin mamma...) och jag tror att det bidrog starkt till att förlossningen gick så fort. Men jag är rädd att pappans gen med enorma huvuden slår igenom den här gången... :roll: Jag drömmer på nätterna om att jag föder ut en Monchichi, dvs en filur med stort huvud och mörkt hår :lol:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Nimrah
Inlägg: 636
Blev medlem: mån 26 maj 2008, 20:49
Ort: Uppsala/Malmö

Re: Bebisar 2011

Inlägg av Nimrah »

Tetz skrev:Jag drömmer på nätterna om att jag föder ut en Monchichi, dvs en filur med stort huvud och mörkt hår :lol:
:lol: :lol: :lol:

Jag blir lycklig med er när jag läser här :D . Ser fram emot att få lära känna era bäbisar när de är här. Tänker på dig tetz vilken start du fick! :shock: Men så bra det gått nu :D .

:heart: Nimrah
bäbis Y 080106 1:a kurdag 22 maj 2008
bäbis S 100717 Standardmodellerad
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Bebisar 2011

Inlägg av Tetz »

Nimrah skrev:Tänker på dig tetz vilken start du fick! :shock: Men så bra det gått nu :D .
Tack Nimrah! :heart: Tårarna och paniken i höstas känns så vansinnigt långt bort, tack o lov. Jag längtar efter att få hänga på Späda o små med min lilla skatt :D


Emu, hur är det med dig nu?
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Bebisar 2011

Inlägg av Tetz »

Nu har vi äntligen flyttat in i huset! :D [-o< Helt ljuvligt är det, även om det är en hel del kvar att fixa. Huset är ju nybyggt så vi slipper renovera, men det ska köpas möbler som ska monteras och gardiner ska upp och... Ja ni fattar. :D Det underbara lilla barnet hanterar flytten alldeles utmärkt och hon verkar trivas bra. Visst pratar hon lite förvirrat om att åka hem, men hon nickar förståndigt när vi säger att vi bor här nu. Första natten hade hon två uppvak och vi var ganska generösa med ramsan, men andra natten hörde vi inte ett pip :sleep: :thumbsup:

Helt förvånad är jag dock över min avsaknad av foglossning! :shock: Jag som hade så ont sist, har inte en enda känning. Klart jag blir trött fort och är lite småstel i ländryggen, men det är liksom inte det där molande onda. Den nya sängen är fantastisk =P~
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Bebisar 2011

Inlägg av Sarisparis »

:D :thumbsup: Sâ härligt, Tetz! Boa in er ordentligt nu!

:heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Bebisar 2011

Inlägg av Sarisparis »

:oops: :lol: glömde visst bort att säga att jag blivit trebarnsmor!

Lille Nils :heart: kom pâ Mors Dag, hela storyn finns här:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 21&t=24607

Kram pâ er!

:heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"