Nya upptäckter i Ensamleken

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Anna09
Inlägg: 1597
Blev medlem: ons 17 jun 2009, 13:35
Ort: Göteborg

Nya upptäckter i Ensamleken

Inlägg av Anna09 »

Vår lilla Ester sitter i ensamlek varje morgon efter frukost, ca 7.30-09.30. Detta är en stund vi alla är måna om att vårda. :heart:

Esters lilla mage brukar nästan alltid ge ifrån sig det stora maskineriet vid 8-tiden, varpå jag byter och sätter tillbaka henne i sängen igen. Inget konstigt i det.

Denna morgon hade hon inte gjort nåt vad jag känt när jag sniffat obemärkt utanför rummet. Men 09.20 när jag kom upp på övervåningen kände jag att "nu luktar det helt säkert". Jag kikade in i rummet (jag kan stå så att hon inte ser mig, hennes säng står bakom en halvvägg) och där på golvet ligger en blöja. :o Min första tanke var "hur har hon nått ända bort till skötbordet för att länga ut en blöja på golvet?", men när jag kom närmare såg jag att den var full av bajs. :shock:
I sängen ser jag sedan en naken tjej liggandes på mage mitt bland alla sina saker, fullt med goja mellan skinkorna. Men hon är hur glad som helst över att se mig. :lol:
8) Jag tänker: Pokerfejs på! 8)

Nämen, va mysigt att se dig igen Ester-min!, säger jag och ropar till mig pappan för att hjälpa till. Också han sätter på pokerfejset och börjar torka bajs som om han aldrig gjort annat :wink: medan jag sätter upp Sessan i sängen för att ta upp henne. Hon räcker mig en liten bit bajs med det sötaste leende. Jag tar naturligtvis emot den dyrbara gåvan som om det var det mest självklara... :lol: :wink:

Och tro mig, det var bajs ÖVERALLT... och på några oåtkomliga ställen till.

Nu sitter Sessan med blöja, trosor och mysbyxor i e-leken - inte pyjamas som man kan knäppa upp själv.

En gång är ingen gång, två gånger en dålig vana... :lol:
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Tänk vad de kan! Edvard trallade sig genom en hel middagslur en gång i samma ålder. När jag hämtade honom hade han gjort samma sak. Som tur var var det torrt och fint... :shock: :lol:
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Been there om man säger så!! 8) 8)

Det är en erfarenhet av rang! Tur man kan skratta åt det såhär i efterhand! Sanering säger jag bara :lol: 8)
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Oh :!: :shock:
Som det kan bli :!: :lol:
Jo, man skrattar åt det efteråt, men mitt i det hela vet man knappt vart man ska börja! :roll: :lol: :shock:
Bra med kläder man inte kan få upp själv... :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"