Barnpassning två dagar/vecka i höst - hur går jag tillväga?

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Skriv svar
-Linda-
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 15:04
Ort: Stockholm

Barnpassning två dagar/vecka i höst - hur går jag tillväga?

Inlägg av -Linda- »

Hej!

Vi tänker skjuta på dagis länge men däremot så kommer vi i höst att behöva någon som kan passa Harry, två fasta dagar i veckan.
Någon typ av barnflicka/människa alltså. Allra helst vill jag att denne någon kommer hem till oss och är här.

Jag är på det klara med vad jag vill och vad jag behöver, men sedan? Hur går man tillväga? Sätta upp lapp i mataffären känns konstigt (?) och någon typ av förmedling... Ja jag vet inte.

Ni här är de jag i första hand tar råd av, jag är så tacksam för tips och funderingar.
Mamma till finaste Harry
född 21 april 2009 (39+2)
chokladkaninen
Inlägg: 2604
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 06:45
Ort: Uppsala

Inlägg av chokladkaninen »

Jag började med att "annonsera" på Facebook - är det nån som har en lillasyster som skulle vilja ha barnvaksgig (typ). Där fick jag faktiskt napp, fast lite för sent. Så under tiden hann jag kolla grannar.se och hittade en barnvakt som vi korskollade (bor ju i en hyggligt liten stad så när jag träffade henne och vi började snacka visade det sig att hon varit ungdomsledare i kyrkan och jobbat mycket med en präst som jag känner lite för att han döpte Bebbo) och prövade ordentligt. Det känns ju alltid lite läskigt med nån man inte känner via nån utan har hittat på nätet. Men det har funkat finfint. :D
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
-Linda-
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 15:04
Ort: Stockholm

Inlägg av -Linda- »

Hej choko, :D

Tack för input, ska lägga ut trådar och börja reka!
Mamma till finaste Harry
född 21 april 2009 (39+2)
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"