Ensam mamma- hur ska man orka utan hjälp?

Mötesforum för ensamstående föräldrar
Skriv svar
Lillskrollan
Inlägg: 46
Blev medlem: mån 10 nov 2008, 18:24

Ensam mamma- hur ska man orka utan hjälp?

Inlägg av Lillskrollan »

Jag är mamma till en son på snart två år och en dotter på 6 mån.
Jag och barnens pappa separerade i början av graviditeten med dottern.
Pappan har sonen 2-3 dagar i veckan men orkar inte hjälpa till med dottern.
Hon sover väldigt dåligt på nätterna och vaknar ofta så jag behöver gå upp och ge henne nappen och vagga för att hon ska somna om.
Efter att inte ha fått sovit en natt på över ett halvår är jag helt slut och vet inte hur jag ska orka med det här mer.
Hon äter bra så det är inte problemet. Sonen är kurad men då hade jag hjälp på dagarna. Det finns ingen chans att jag löser dagarna om jag får sova ännu mindre.
Jag har inga föräldrar eller syskon som bor i närheten och kan hjälpa till.
Vad ska jag göra?
cissii
Inlägg: 1256
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 22:10
Ort: göteborg

Inlägg av cissii »

Hej

En snabbt inlägg bara, för jag har bråttom! Kolla listan med diplomerade kurare och kontaktlistan på dagisforumet. Så får du söka hjälp där.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Mian71
Inlägg: 296
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 20:43

Inlägg av Mian71 »

Åhh vad jag känner igen det där. Min lilla prinsessa sov oerhört dåligt. Då jag lever helt ensam med henne och var helt SLUT i kraft, så tog jag faktiskt hjälp av en Kurare 2 nätter.
Hon hjälpte mig ENORMT. Min underbara " kuris" som jag kallar henne.
Gör det!!
Massor av styrke kramar.
:heart:
Mian
En liten född 00
En "lill liten" född 09
My Precious
Inlägg: 170
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:04

Inlägg av My Precious »

Välkommen Lillskrollan!!

På ditt problem så finns det 2 alternativ, göra det själv eller söka hjälp utifrån. Om du inte har sovit på 6 månader så behöver du verkligen kura din dotter. Har du redan kurat sonen så vet du ju ungefär hur det går till. Du får ta ett rejält krafttag så ni reder ut sovandet, som ju är sååå behövligt. Alternativt så tar du hjälp utifrån, antingen via forumet eller en kurare, som Mian71 föreslog. Följ ett par dygn hur det går till i dagsläget och skriv ner exakt i början nutidens dygnsrytm. Sedan pluggar du in ALLT som finns i SHN-boken, därefter kan du hitta en dygnspuls som fungerar för er alla tre.

För min egna del så var jag helt slutkörd och tog ett dundrans krafttag för jag VILLE SOVA och att min lilla skulle sova ordentligt och få ut så mycket som möjligt av livet.

DU HAR ALL MÖJLIGHET ATT FÅ SOVA, TA TAG I DET VÄNNEN!!!

KRAAAM
Mamma till coola Tara, 080520, prematurflicka (28 dagar tidig)
TUFFING SOM HUNNIT IKAPP SIG ORDENTLIGT
Siobhan
Inlägg: 277
Blev medlem: mån 23 jul 2007, 10:45

Inlägg av Siobhan »

Jag kurade min dotter vid 3 månader och det hjälpte ENORMT! Sedan fick jag hjälp av familjestödjare som kom två morgnar i veckan och tog hand om dottern medan jag kunde städa, duscha, dricka en kopp kaffe, handla...ja vad som helst. Kolla upp vad din kommun har att erbjuda.


Kan tillägga att jag varit helt ensam med dottern sen jag blev gravid. Pappan fick panik och stack på en världsturne av nått slag.
Mamma till Lucia född 2007-01-19
Skriv svar

Återgå till "Leva ensam med barn"