Höstbebis

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Höstbebis

Inlägg av LindaVega »

Hej alla forumvänner :D

Har varit osynlig ganska länge, men nu måste jag få berätta. Om allt går väl så kommer det en liten bebis till oss i september (eller oktober) :heart: Är i v 14 nu, och mår bättre efter en ganska jobbig period av illamående och trötthet. Bebisen är halvplanerad men mycket efterlängtad och välkommen. Har gått upp en del redan (6-7 kg) och räknar nog med att bli stor som ett hus denna gång 8) :roll: :wink:

Hade lite ångest för att berätta på jobbet, men alla tog det jättebra och gratulerade oss (jag är relativt ny och har precis blivit chef för en enhet, så det kanske inte var vad de hade tänkt sig)

Jag är ingen graviditetsmänniska (om man kan uttrycka sig så), utan ser mest detta som en transportsträcka, gissar att jag kommer att vara lite otålig framåt sommaren.


Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Ojojoj, vad roligt!!!! STORT GRATTIS! Hoppaa transportsträckan blir så nöjsam som den kan så att du snart får njuta av målet :D :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Grattis till Pyret :heart: i magen! Hoppas att du får må bra resten av grav och att tiden går fort :wink:.

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Grattis!

:heart: Så roligt med en liten bebis!!

Kram!

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Inlägg av LindaVega »

Tack så mycket för alla gratulationer :heart:

Även om både det värsta kring illamående och trötthet har släppt, så känner jag av både det ena och andra. Illamåendet kommer direkt om jag slarvar med maten te x. Kommer inte ihåg att mina tidigare graviditeter var så. Tvärtom kändes det som att jag mådde prima mest hela tiden (eller så har jag glömt)

Mina blodvärden var fina, och sköterskan tyckte att jag kunde vänta med järntillskott, men finns det något jag kan äta för att få tillbaka lite energi?

Kram alla
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Nillan
Inlägg: 459
Blev medlem: ons 24 okt 2007, 10:18

Inlägg av Nillan »

Grattis! Vad roligt! :D

Vår trea var inte heller helt planerad, men också väldigt välkommen och är förstås nu en stor glädjespridare för hela familjen.

Syskonen har verkligen blivit tajtare av att bli fler och jag känner mig väldigt lyckligt lottad.

Har dock också tyckt att graviditetstiderna varit lite jobbiga. Särskilt tredje gången mådde jag illa mycket och länge (någonstans efter vecka 20 gav det dock det värsta med sig).

Jag har ätit mulitvitaminer hela tiden och sedan lite låtit lusten styra. Nu kan man ju snart frossa ordentligt på jordgubbar (järn), kronärtskockor (folsyra) och annat nyttigt och gott! Har alla gånger varit sugen på apelsinjuice i början (tror det är folsyra i det också). Min första graviditet åt jag jordgubbar varje dag under de sista tre månaderna av graviditeten. Tror inte det skadade :wink:.
Nillan, med tre fantastiska döttrar födda aug 01, juni 03 och okt 07.
Lua

Inlägg av Lua »

Men vad ROLIGT!!!

Nu får vi nästan följas åt igen, som med Malte och Isak :D

Stort grattis från alla oss :!:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Oj, har missat denna härliga nyhet :D

:heart: GRATTIS :heart:

Stor kram från Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

ps. Kan precis relatera till det du skrev om att vara "graviditetsmänniska" eller ej. Ibland är det inte alltid resan som är mödan värt utan målet :wink: 8) :lol: ds.
Lua

Inlägg av Lua »

Ps. från mig också: Jag har tidigare njutit av själva graviditeten, men denna gång ICKE så mycket. Jag KAN det här nu. Bara 4 månader kvar :wink:
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Vad roligt LindaVega, en liten till på väg. Det är häftigt med syskon och jag kan säga att vår lillasyster är så otroligt väl omhändertagen av sina storebröder så att hjärtat bara svämmar över av kärlek. Önskar er all lycka.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Inlägg av Sussi »

Stort grattis, vad roligt!!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Antonias mamma
Inlägg: 846
Blev medlem: lör 11 mar 2006, 11:29
Ort: Österbotten, Finland

Inlägg av Antonias mamma »

Grattis Linda! Förstår exakt vad du menar. Själv skulle jag inte orka med den där transportsträckan en gång till, tyvärr...
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia :heart: :heart: :heart:, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus :heart: :heart: :heart:, född 17.8.08, kurad 1/09

www.sandsdrommar.com
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Inlägg av LindaVega »

:heart: Tack så mycket för era gratulationer :heart:

Det finns alltså fler som inte njuter av sin graviditet :roll: :wink: Trodde jag var ensam.

Illamåendet är nästan helt borta (bara en liten släng om jag väntar för länge mellan målen), vilket underlättar enormt. Nu kan jag äta mer varierat och inte bara det som inte får magen att vända sig ut och in.

Är i v 17, men ser rejält gravid ut. Har inte vägt mig, men gissar att jag har gått upp närmare 10 kg. Inga krämpor än, hade lite bekymmer med foglossning när jag väntade Malte, men då var jag höggravid mitt i vintern och hade en 1.5 åring hemma (mkt kläder att ta på och av) Tror att jag var lite dålig på att vila då, ska bättra mig denna gång...

I påsk har vi varit i fjällen och jag har åkt en del längdskidor. Anpassade mig till barnens ork och det gick riktigt bra, nästa år blir det bebis i fjällpulka efter :heart:

Kram alla
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Susanne*
Inlägg: 2027
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 15:11
Ort: Ny Skåning

Inlägg av Susanne* »

Vilka härliga nyheter jag läser Linda. Varmt grattis. :heart: Det är sannerligen ljuvligt med nummer tre. Sköt om dig och njut så gott det går...målet kommer fortare än vad man kan tro.

Stor kram :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"