När är ett andningslarm för gammalt?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Lotta O
Inlägg: 14
Blev medlem: mån 10 jul 2006, 12:46

När är ett andningslarm för gammalt?

Inlägg av Lotta O »

Hej! Jag väntar mitt andra barn i september. Till sonen som föddes -06 köpte vi ett andningslarm som jag sedan lånat ut till två andra familjer (som sovit gott och varit väldigt nöjda!) och jag hade tänkt använda det även till det här barnet. Hur länge kan man egentligen använda samma larm, om det verkar fungera som det ska? Just nu kommer jag inte ens ihåg vilket märke det är :wink: men det kanske finns några generella riktlinjer?
Mamma till pojke född i maj 2006
father of sons
Inlägg: 1369
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:06
Ort: Stockholm

Inlägg av father of sons »

:D

Ingen aning.

Går det inte att hitta något namn alls på larmet? Någon ledtråd?

:D
Lotta O
Inlägg: 14
Blev medlem: mån 10 jul 2006, 12:46

Inlägg av Lotta O »

Jo, nu letade jag lite på www.andningslarm.se och det är ett Nanny-larm (är utlånat fortfarande, det är därför jag inte riktigt har koll). Det står på något ställe att livslängden är två år och på något annat ställe att det är två års garanti. Skulle jag vara helt säker borde jag alltså slänga larmet och köpa ett nytt. Känns ju lite onödigt, men samtidigt - om man nu ska ha ett larm så är ju hela idén att man bör kunna lita på att det funkar som det ska.

Känns ju lite fånigt att jag lånat ut det efter förbrukningstiden :oops: men det är kanske bättre än inget alls i alla fall :wink:

Är det någon som använt ett larm längre eller slänger ni dem helt sonika efter två år?
Mamma till pojke född i maj 2006
nimi
Inlägg: 38
Blev medlem: ons 20 jan 2010, 13:19
Ort: Stockholm

Inlägg av nimi »

Hej :)
Vår äldsta dotter är född aug -06 och vår yngsta föddes juli -09. Vi har ett Babysense II och har använt samma till båda. Hade inte ens funderat på att det inte skulle funka... Testade såklart innan vi började använda det och allt verkade ok och det har inte varit några som helst problem. :) :!:

Lycka till med larm och bebis!

/nimi
Stortjejen född aug 06
Lilltjejen född juli 09
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"