Vaccination

Många föräldrar har hittat lösningar som fungerar för deras barn, men som inte nödvändigtvis kommer från IAHP. Ex. homeopati, dieter, kosttillskott o.d.
Här kan man diskutera.
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Vaccination

Inlägg av helamig »

Hej!

Jag hoppas inte jag gör fel nu när jag startar en ny tråd här.

Det jag undrar nu är vad Anna och ni andra anser om dagens vaccinationer. Här i GBG ges 3-5-7 månaders vaccinationer + den mot öroninflammation. Alltså två olika sprutor. Jag har alltid varit väldigt skeptiskt och blir det mer och mer med tanke på vad jag anser är BVC,s okunskap och ej omsorg om barnet. Jag är arg också med tanke på den nya debatt, Annas krönika, hur hon blivit behandlad o.s.v. Hur prestige, makt och pengar verkar styra mer än kärlek, sanning och omsorg. Jag känner definitivt att jag måste tänka själv och fatta mina egna/våra beslut.

Därför skulle jag vilja veta vad ni anser om dagens vaccinationer. Hur göra? Hur gör ni?


:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag flyttar din tråd till det alternativa forumet där jag tycker att den mer hör hemma! :D
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Vaccination

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du, om jag inte sagt det förut :oops: :wink: :lol:

Tack för att du tar upp ämnet spädbarnsvaccinationer. Hur infekterat det ämnet är förstår man, om inte förr, om och när man på BVC försöker skjuta på vaccinationsprogrammet tills barnet blivit äldre och hunnit utveckla ett någorlunda naturligt immunförsvar (kring 2 år). Då blir man ofta nog på ren svenska hotad :shock:
helamig skrev:Hur prestige, makt och pengar verkar styra mer än kärlek, sanning och omsorg.
En inte helt obefogad misstanke, tyvärr. Ingenting är heligt längre. Inte ens de små barnen :cry: För att inte säga allra minst de små barnen :cry: :P :cry:

VD:n för Novartis i Schweiz till exempel, en av världens största vaccintillverkare, har en årsinkomst av nästan en miljon kronor om DAGEN.


Några klipp ur februarikrönikan:

:arrow: *--- min första artikel i ämnet, ”J’accuse”, om hur läkarna drogar späda barn --- Det är 30 år sedan. Sedan dess har vi fått allt fler och allt tidigare vaccinationspåbud, en explosion av autism bland små barn och x antal bokstavssjukdomar som alla ska ”behandlas” med amfetaminbaserade läke(?)medel.*

:arrow: *--- min lille son, som var yngst och den av de små som senast blivit vaccinerad mot bl a difteri, dog tre år och tio månader gammal – i difteri.*

:arrow: *--- Intressant är att PSD försvann så gott som helt i Japan när man beslöt att inte vaccinera barn under två års ålder.*

:arrow: "--- Så varför har statistiken gått ner så påtagligt sedan man mörkade vaccinfaran och gav det hastigt påbjudna ryggläget ”äran” för denna nedgång?*

Det är frågor man måste ställa sig. Här och nu, om någonsin och någonstans, behövs ljus och skärskådan av det som KAN komma att bli en skandal i klass med tvångssteriliseringarna och tvångslobotomeringarna på sin tid.
helamig skrev:Jag känner definitivt att jag måste tänka själv och fatta mina egna/våra beslut.
Det är enda vägen. Gudskelov ligger den öppen numera tack vare Internet.

:arrow: Här är den kanske bästa dokumentärfilmen i saken:

http://www.esoterictube.com/vaccine-nation.html

:heart: O:) :heart: O:) :heart: O:) :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Sagalinda
Inlägg: 1493
Blev medlem: mån 20 mar 2006, 08:51
Ort: Kronoby, Finland
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Hej helamig och toppen att du tar upp frågan! Det är sannerligen och bokstavligen en livsviktig fråga detta med vaccinationer. Du har så rätt när du skriver att man måste tänka själv! Om ändå fler ville fatta det...

Jag tycker att denna redogörelse av Alan Phillips är bra som startskott för alla självtänkande människor:

http://www.klokast.se/siem/Phillips.pdf

Och så kan man gärna ta en närmare titt på dessa grafer:

http://genesgreenbook.com/resources/Nat ... veness.pdf
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
andbeli
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 17 nov 2007, 18:50
Ort: Helsingfors

Inlägg av andbeli »

Vilket bra ämne, känner igen hatblickarna och huvudskakningarna man får när man i positiv anda börjar tala emot vaccinering. Har två barn varav den äldre född 10/2007 och den andra född 10/2009 (hemma) är ovaccinerade. Med facit i handen kan jag säga att våra barn har varit SÅÅ friska och fått bygga upp sitt immunförsvar alldeles i lugn och ro.
Hemma mamma med dottern född 10/2007, son född 10/2009
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Inlägg av helamig »

Tackar hjärtligast för era svar och länkar. :D :D :D :D :heart: :heart: :heart:

Så mycket rädsla som styr. "Alla" vill ju sitt barn bästa och vågar ju såklart inte göra något som kan gå emot detta...

Anna, jag har läst din krönika och skrivit till dig i gästboken under Anna G. Helt fruktansvärt hur du blir och blivit behandlad. Vuxenmobbning skulle jag vilja kalla det. Tänk att du och det du säger kan vara så oerhört hotfullt. Jag ser på mitt barn att det du skriver är sant. Det känns så bra att ha din bok :D :heart:

Vi skulle egentligen tagit 5-månaders sprutan imorgon. Blir nog inget med det :D

Kramar från oss
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Jag tror så här

Inlägg av inger »

Jag har funderat mycket på det här. Min son fick diagnosen autism som treåring.
Jag har vänt och vridit på orsakerna till det många gånger.
Vår förra homeopat har en son som haft diagnosen autism men blivit av med sin diagnos. Han går nu i vanlig klass och fungerar som vilket barn som helst. Vår homeopat som förut höll föredrag om kost autism och homeopati menar att många saker medverkar till att en individ får autism.
1. Sårbarhet från början, vi föds alla mer eller mindre starka när det gäller den påverkan från miljön vi utsätts för. Människan lever ju inte längre i samklang med naturen vilket vi ju kan vara överens om. Vissa människor är helt enkelt mer sårbara för det som vi egentligen inte är disponerade för, det kan handla om starka bedövningar vid förlossningen, miljögifter som redan foster blir disponerade för.
2. Antibiotika i späd ålder. Antibiotika slår ut det naturliga försvaret i vår tarmflora.
3. Vaccinationsprogrammet som nu gås igenom i mycket tidig ålder.
Det finns vissa studier som stödjer att det är bättre att få vaccinationer i senare ålder då immunförsvaret utvecklats mer och det finns också studier som visar att man klarar sig bättre utan vaccinationer.
4. Vår kost i dag innehåller brister. Maten är inte så näringsrik som den ska vara
på grund av att vi förstör den själva genom vår livsmedelshantering. Mat fraktas långa vägar, den är inte närproducerad och den är också påverkad av miljögifter. Det finns studier och enskilda föräldrar som vittnar om att deras barn blivit mycket bättre av mindre/större mängder kosttillskott.

Jag är inte helt motståndare till vaccinationer. Jag har varit i kontakt med antroposofisk läkare. De har synen att det är bra att vaccinera mot vissa sjukdomar och då göra det selektivt.
Jag är mycket vaksam när det gäller tillfällig hysteri som den runt svininfluensan.
Men stelkrampsprutan tar sonen då han är med i scouterna och vistas i miljöer där han kan riskera stelkramp.

Jag kan rekommendera Peter Wilhelmssons bok Friskare barn.
Där står det om vad man ska tänka på när det gäller vaccination och det oavsett om man väljer att vaccinera eller inte eller gå en gyllene medelväg.

Om man väljer att vaccinera, så kan man förebyggande ta homeopatmedicinen tuija D 30 6 tabletter i ett glas vatten. Detta skyddar mot biverkningar av vaccinet.
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

helamig skrev:Anna, jag har läst din krönika och skrivit till dig i gästboken under Anna G. --- Tänk att du och det du säger kan vara så oerhört hotfullt. Jag ser på mitt barn att det du skriver är sant. Det känns så bra att ha din bok :D :heart:
:D Tack, innerligt tack :heart:

Du har gjort ytterligare ett inlägg i Gästboken som värmer mitt hjärta oändligen. Du anar inte vad det betyder. (Jo, kanske anar du... :P )

:heart:
Senast redigerad av annawahlgren den ons 03 mar 2010, 10:19, redigerad totalt 1 gånger.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Inlägg av helamig »

Du har gjort ytterligare ett inlägg i Gästboken som värmer mitt hjärta oändligen. Du anar inte vad det betyder. (Jo, kanske anar du... :P )


:heart:[/quote]

Så som du har blivit behandlad så får det inte gå till. Det är helt vedervärdigt. Vi är många som står på din sida. Så mycket okunskap som står bakom dumma uttalanden.

Tänker på dig extra idag och din son. :heart:

En liten fråga bara så där. Min femmånaders dotter gapar inte när jag ger henne mat, hon vill helst suga i sig. Hur får jag henne att gapa? Vill ju helst inte pressa in skeden som det känns ibland.

Hej hopp!!
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Din fråga

Inlägg av inger »

Din fråga hör hemma på mat, mage och barnakropp.
Där finns fler som kan svara.

Det här forumet är till för att diskutera alternativa metoder att hjälpa barn som tex fått autism diagnos, än de gängse metoder som erbjuds.
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

helamig skrev:Tänker på dig extra idag och din son. :heart:
:D Tack, kära du. En lång dag, som alltid. Med så mycket smärta men också så många vackra minnen :heart:
helamig skrev:En liten fråga bara så där. --- Hur får jag henne att gapa? Vill ju helst inte pressa in skeden som det känns ibland.
Mata på bara. Vänta inte på vad hon tycker (hon tycker ingenting) och vad hon "vill", för hon vill ingenting (annat än överleva och må bra :lol: ). Det är du som bevakar hennes intressen här i världen :!:

Använd en vanlig sked, fyll den til hälften och tratta in ovanför tungan mot gommen. Fortsätt bara så och jubla gärna mellan varven: "Åååå så gott! Namnam! Mums! Toppen!" Och fortsätt bara mata på, i rask takt. Hon hinner svälja undzn. Och hinner inte tröttna :wink:

:D Tack, Inger :heart: Som Inger säger, Välkommen in på Mat, mage och barnakropp om du tycker dig ha fortsatta problem.

O:) :heart: \:D/
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Inlägg av helamig »

Tack för svar. Härligt att höra att det bara är och mata på :D

Ska hålla mig till rätt ställe nästa gång :oops:

Kramar
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Mata
Inlägg: 806
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 10:31
Ort: J?rna

Inlägg av Mata »

Min första dotter skrek oavbruten, hysteriskt hela dagarna de gånger vi vaccinerade henne som liten.
Det började varje gång efter ett par timmar efter injektionerna (vilka alltid gick bra).
Det fick mig att fundera och läsa på.

Med de andra har vi väntat längre. Vi går till ett privat BVC och de har inget alls emot att man väntar, de tjatar inte alls utan respekterar vårt val.
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Inlägg av helamig »

Var bor du någonstans? Vi bor i Göteborg. Vet inte om det finns något privat BVC här. Tog ni "samma" spruta. Mängd och så fast senare. Efter två år??
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Mata
Inlägg: 806
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 10:31
Ort: J?rna

Inlägg av Mata »

Vi bor i Järna. Ja, vi har tagit samma fast senare. Man kan även välja att dela upp så man får sjukdom för sjukdom för sig om man vill. Fördelar och nackdelar med detta förstås.

I Göteborg vet jag inte, men privata BVC finns:

http://www.notkarnan.se/?p=locations

Hur de är har jag ingen aning om.
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Skriv svar

Återgå till "Frågor om alternativa vägar som inte är IAHP"