Bytt är bytt och kommer aldrig igen, eller?

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Bytt är bytt och kommer aldrig igen, eller?

Inlägg av SusanD »

Barn är humor, ibland får de verkligen till det ordentligt. :)

Igår kväll kom Sigge på att han absolut inte skulle ha någon nattblöja för det har ju inte Emil. Vill man inte så vill man inte så vi bäddade med två omgångar lakan och kisskydd i sängen och informerade Sigge om att vi skulle ta upp honom klockan elva för att kissa. Ok tyckte han och la sig för att sova. När vi så kommer in i barnens rum så snavar vi över Emil som har släpat sin madrass och lagt den bredvid Sigges säng, där sover han så gott med både kudde och täcke. Låter honom vara, han brukar sova på golvet och vi ser det nog som ett framsteg att han tog med sig madrassen och inte låg på en matta eller direkt på golvet. :wink:

Sigge var förståss dyblöt, nerkissad så stor han var. Jag bytte pyjamas på Sigge och sen ville han ha en blöja, smart kille. FatherA drog bort de kissiga lakanen i sängen. Så var det bra med det. Nu har han provat hur det känns att sova utan blöja - blött. 8)

I kväll när barnen skulle lägga sig hoppade Emil ner i Sigges spjälsäng. Till en början protesterade Sigge som tycker riktigt mycket om sin säng men som lång tid nu spanat på Emils fina växasäng. Då sa jag att de kunde ju byta säng med varandra och visp klättrade Sigge ner i Emil säng och gosade in sig under det stora varma täcket. :shock: Jag hade ju trott att de skulle protestera! Men inte då. Emil bäddade ner sig i Sigges spjälsäng och då ramsade vi oss ut ur rummet under visst fnitter måste jag erkänna. Pappan gick ut med hundarna och jag la mig framför tv-n och inväntade ropen om att få byta tillbaka till sin egen säng. Jag väntade dock förgäves för från barnens rum hördes inte ett knyst och efter en liten stund hördes det snarkningar så alla barnen sov så gott.

Nu ska det bli roligt att se hur de reagerar i morgon när de inte vaknar i sina egna sängar. Och hur kommer det bli i framtiden - ska Emil fortsätta sova i Sigges spjälsäng och Sigge, kommer han vilja återvända till spjälsängen eller planerar han att ta över växasängen. Spännande fortsättning följer....

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
chokladkaninen
Inlägg: 2604
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 06:45
Ort: Uppsala

Inlägg av chokladkaninen »

Hahaha! :lol: :lol: :lol:

Jaaaa, vilka lustigkurrar! :D Jag väntar med spänning på fortsättningen.
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: :lol: :heart:
Och huuur gick det i morse... :?: Här är nyfikenheten stor! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

:) ...och här kommer den spännande fortsättningen. Mitt i natten kommer Emil på att han verkligen inte får plats i Sigges spjälsäng så han vill sova i sing säng. Men där sover ju Sigge så sött så det var inget alternativ just då, istället fick han ligga i storsängen mellan oss ömma föräldrar. Det valet föll honom på läppen kan man lugnt säga. :wink:

Senare på natten, eller tidigare på morgonen vaknar Sigge och vill verkligen tillbaka till sin säng, att sova i Emils säng går bara inte längre. Så det blir till att lyfta över lillebror i sin säng där han somnar om så gott, så gott.

Slutsatsen av denna byta sängen-övning är att man alltid sover bäst i sin egen säng. :thumbsup:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Underbart!
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D och...hur har det gått?
Har de velat prova igen, eller är de nu nöjda med sina ordinarie platser? :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

:D Emil är helt nöjd med sin säng, den är ju så otroligt mysig på alla sätt och vis. Sigge däremot vill sova i Emils säng, ha Emils pyjamas, ha Emils kläder, ha Emils stol, ha Emils........ :wink: Fast med ganska mycket övertalning lägger han sig snällt i sin spjälsäng och sover gott hela natten.

Så än så länge sover de i sina sängar men det kan ju ändras framöver. Sigge har i alla fall sin nattblöja på fortfarande, han tyckte inte att det var något vidare att vakna i en dyblöt säng. Fast en kväll glömde jag att sätta på honom nattblöjan, begriper inte hur det momentet i nattningsrutinerna kunde försvinna så obemärkt. :roll: Sigge sov hela natten men hade kissat på sig när vi väckte på morgonen. Gissa hur förvånade vi alla var att han inte hade någon blöja på sig. :shock:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"