Sommarbejbis!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Tjohooo! :D
Grattis Lua och resten av familjen! :heart:
Ser fram emot att höra lite detaljer.

Tack /LO för att du berättar.

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Lua

Inlägg av Lua »

Äntligen :D :!:

Onsdag morgon klockan 5 föddes vår otroligt stilige pojke! Vi åkte in vid 8 på kvällen före, med oregelbundna, fjesiga värkar och misstänkt vattenavgång. Ingen vidare progress dock så strax efter midnatt tog de hål på hinnorna och då drog det igång, men efter ytterligare ett tag (tidsbegrepp oklart :wink: ) tar jag emot lite värkstimulerande. Andas lustgas och profylaxar för glatta livet. Någon gång under natten ber jag om epidural och får det. Det som "knäckte" mig var att jag hade SÅ ont även mellan värkarna. (Efteråt såg jag att de succesivt ökat droppet utan att kolla om det var okej, förmodligen därför jag inte klarade av att hantera värkarna) Epiduralen var perfekt lagd, jag kände tydligt alla kontraktioner men de värsta topparna kapades och jag blev smärtfri mellan värkarna. Klockan halv 5 var jag 8 cm öppen men huvudet var fortfarande högt. Sedan gick det undan och ungefär fem i fem kände jag krystimpuls och bad att få lägga mig på sida, för jag ville föda så. Mitt i själva vändningsproceduren a lá valross, fick jag JORDENS krystvärk som drev ut halva ungen! Jag andades för kung och fosterland och barnmorskan höll emot så när nästa värk kom, kom resten! Då var klockan 4.59 :shock: Jag är otroligt nöjd med förlossningen, den var helt och hållet min. Jag och Peter var ett superteam, helt oövervinnerliga :heart:

Jag förstod rätt snabbt att det var en rejäl bit jag fått och mycket riktigt. Vågen visade 5020 g och han sprängde måttbandet med sina 58 cm! Moderkakan lossnade med viss hjälp men sedan ville blödningen inte riktigt ge sig och när jag blött 950 ml fick jag någon medicin i droppet och då gav det sig. Vi fick vara i lugn och ro länge, med vackra lillebror och det fantastiska fikat!

Vi kom hem på fredagkväll och annekteringen var ljuvlig att se :heart:

Lillebror (fortfarande namnlös) sover, sover, äter, bajsar, sover, äter, tittar vingligt och förundrat på världen med sina kloka, kloka ögon, släpper en brakfis, äter en slurk och somnar igen... Är det konstigt att man är upp över öronen förälskad?

Kram Lua :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Åhhhh.... Men grattis, supergrattis!

:thumbsup: :heart: :santa: :-({|= =D> \:D/ :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:D Underbart! Ja, de dära krystvärkarna känner jag ju väl till. Effektiva, det spelar liksom ingen roll var bebisen befinner sig, de skulle ju kunna flytta på en sten...
Lua

Inlägg av Lua »

Tack :heart:

TorpSara: Jo, vet du jag tänkte på dig just då! "NU fattar jag hur man kan föda som Torpan". De kom ju från ingenstans också!

Kram!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Lua skrev:
TorpSara: Jo, vet du jag tänkte på dig just då! "NU fattar jag hur man kan föda som Torpan". De kom ju från ingenstans också!

Kram!
Vad hedrande att få vara med på ett hörn! :heart: :lol:
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vilken liten dunderklump ni fått, jag som tyckt mina fyrakilos varit stora 8) :heart: och vilken förlossning, härligt att du känner att det blev DIN! Nu väntar vi med spänning på vad sötnosen ska få heta :wink:

Varmt grattis och snusa lite åt mig med pliiis!

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hurra! Grattis till nykomlingen, tänk att det blev en så stor lillebror, vilken lycka.

Kram till hela stora familjen.

Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Ja vilken bjässe! Njut av de vackra kloka ögonen och allt annat fint. :heart:

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Inlägg av Sussi »

Härlig förlossningsberättelse!! Stort grattis till sonen :heart:

Kram!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
wifsta
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 23:06
Ort: Timrå
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Äntligen!
Jättegrattis till guldklumpen!
Här kämpar vi med den första ökningsperioden, gissa om man känner sig tom i bollen?!
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Men ååååååh! Jordens brakfis-GRATTIS från Gävle! :heart:

Och varmt välkommen in i fyrbarns-klubben! :wink:

Största kramen till hela familjen och en särskild näspuss till tjockkorven. :lol: Vad ska den nätte herrn heta månntro?

Jannika :D
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:heart: G :heart: R :heart: A :heart: T :heart: T :heart: I :heart: S :heart:

Vilken lycka :-({|=

Och kära, kära mamma Lua :heart: TACK för den lyriskt vackra hälsningen i Gästboken också :heart:

Oj, här tillrar små glädjetårar. Det finns det ingen smiley på. Så nu hojtar vi upp oss :mrgreen:

GULLA med honom från mig, tack :mrgreen: O:) :mrgreen:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Susanne G
Inlägg: 1202
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:15
Ort: malmö
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Stort grattis till guldklimpen. :D :heart:
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
lilltjejen
Inlägg: 199
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 14:08
Ort: Norraste Norrbotten

Inlägg av lilltjejen »

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Blir såååååååååååååååååååååååååååå avis! Å glad för er skull!

Pussa o gosa o snusa lite extra så kan jag låtsas o tänka på det :lol:
Dipl. SHN-kurare!
Dotter 2004, Son 2006, Son 2008
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"