Sommarbejbis!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag håller en slant på Karl. Finfint namn.
Kasper är också tvåstavigt. Klas, som klättermusen.

På lördag blir det. Många trevliga är födda då. :wink:
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Jag håller också på den 31:a, mycket bra datum min äldsta juvel :heart: är född då :D .
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Lua! Ang namn, så tänkte jag att om det blir en kille så kanske det kan bli en på I.
Då har du ju två tjejer på A och två killar på I. Och jag vet i alla fall ett som jag tycker är fint ;) Ivar såklart :)

Men då kanske det får bli en tjej på Al... Alma, Alexandra, Albertina...

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Saku tycker jag är häftigt, men det funkar kanske inte helt pà svenska. När man läser det pà svenska säger man väl Saaku, men det borde sägas Saku som pà japanska, med o ljud. Annars är Sakarias ett fint namn, tycker jag.

Lycka till! Snaaart fàr du dricka vin och sova hur du vill.

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Lua

Inlägg av Lua »

Åh :heart:

Tack för alla fina namnförslag! Men du Mia, förvirrade oss :wink: Gulle :heart:

Jag gick igång på AKSEL, men tror ni att jag fick resten av familjen med mig?? Icke. Det blir verkligen intressant detta! Saku är lite hårt men Sakarias är ju ganska coolt. I så fall har Allis lånat en bokstav av Alva, Isak två bokstäver av Allis och Sakarias tre bokstäver av Isak. Tilltalar min känsla för symmetri 8)

Här händer ingenting för övrigt. BF+5 och inte minsta känning! Nåja, som någon klok sa: man har ju aldrig hört att de stannar kvar där inne... Men nog är jag sjukt less alltid.

Kram på er alla :heart:
Lilla Loppan
Inlägg: 12
Blev medlem: sön 11 apr 2010, 15:50

Inlägg av Lilla Loppan »

Hejsan,det var längesen! :D
Shit, :shock: vad spännande,har du pluppat ännu LUA???? :roll:

Ursäkta jag inte hört av mig,ni som var så gulliga och tippade om onda fogar mmm :oops:
Fick en liten grabb 5/6 hursomhelst. Så nu är vi fyra i familjen,vilket är helt otroligt roligt och samtidigt ofattbart!
Två månader sen lillen kom har redan gått men vi har fortfarande smekmånad och först nu är lille O redo för att styra upp saker och ting!
Själv har jag varit det i evigheter,hihi :)
Men ibland är man tvungen att ta det lite lugnare,allt blir inte jämt som man tänkt sig.....
Men nu häromdagen började för första gången sen han kom lille O visa missnöje över sin vardag. Iofs var han redigt förstoppad då också,men skit samma nu är det dax för lite ordning och reda här hemma! Brödet behöver bli bakt!
Vi kan väl inte ligga i soffan och mysa hur länge som helst heller?
Eller kan vi det? :roll: :wink:
Mamma till pojke född -98
flicka född -04
pojke född -06
pojke född -10
wifsta
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 23:06
Ort: Timrå
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Då det varit tyst ifrån lua i flera dagar så hoppas och tror jag att hon också äntligen får snusa bebis!
Vår lillebror har bevistat sin första Notdragarkväll idag, det är en gammal metod att fiska lax och öring i större mängd och varje år anordnar Kraftverksbolaget en Notdragarkväll som har blivit till en riktig folkfest och bevakas av såväl lokalradion som tidningarna.
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Lua

Inlägg av Lua »

PÖH! :evil:

Här snusas ingenting! Som en drunknande håller jag fast vid ett visst uttalande: Man har ju förstås aldrig hört att de stannar kvar där inne... BF+12...

Bm konstaterade i tisdags att jag är 3 cm öppen och hon "svepte" upp mig till 4 cm, allt var moget och redo, så vi inväntar värkarbete... Det kommer förmodligen att gå FORT när det väl sätter igång och med en dryg timmes restid måste vi vara ALLTID REDO!

Barnmorskans gissning var en lång, hårlös pojke på dryga 4 kilo. Det ska bli spännande att se hur det stämmer!

Kram :heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Å gumman! Nu är du tapper!
Allan kom på BF +13. Han var ju värd vänta på, förstås. De visar sig alltid vara det. Men minuterna som sniglar sig fram... lika långa som hela graviditetens månader.

Hur länge "får" ni gå över där uppe? Och är du intresserad av igångsättning alls?

Håller alla tummar och tår att det blir en vacker lördagsgosse med fjunig skalle! :D
KRAM!
Lua

Inlägg av Lua »

Hej katten :D Tack :heart:

Javisst, är det konstigt hur olika tiden beter sig! Nu är dagarna som veckor och sedan, VIPS, så fyller de ett år och sedan börjar de skolan och fyller tonåringar utan att någon tid alls passerat!

Vi har tid för överburenhetskontroll på måndag, dvs 42 fulla veckor. Sedan rekommenderar de väl antingen att man väntar eller sätter igång. Jag är inte särskilt intresserad av igångsättning om jag inte måste för någons fysiska hälsa. Min mentala hälsa är ju redan svårt i gungning :wink: Med Alva startade det själv men stannade av, så jag blev igångsatt och det var INTE kul. Dessutom slutade det med kejsarsnitt.

Men låt oss hoppas att jag inte kommer dit!

Kram :heart:
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Spännande 4 cm! :D
Snaaart! Jag har gàtt över med alla och det är sà trögt att vänta.

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
wifsta
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 23:06
Ort: Timrå
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Heja, heja, Lua! Nu kan det INTE dröja länge i vilket fall.
Då jag gick över förra gången (2 veckor enligt mina beräkningar, 1 enligt RUL) så vet jag hur det är att vänta och inget hjälper, möjligen katrinplommon i stora mängder :wink:
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

OM det skulle vara en flicka. :wink:
Sakia eller Sakina.

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Ummusab
Inlägg: 313
Blev medlem: tor 02 okt 2008, 21:55
Ort: Uppsala

Inlägg av Ummusab »

Hej Lua!
Nu hoppar jag in o vill önska lycka till! Jag gick 4 dagar över tiden med 1a barnet o det kändes som en evighet, så jag knappt förställa mig hur det är att gå 2 veckor över tiden! Men bebis kommer när det är bestämt att bebis ska komma. Inte nödvändigtvis när vi tror och hoppas :wink:

Jag ville eg kommentera detta:
miniz skrev:OM det skulle vara en flicka. :wink:
Sakia eller Sakina.
Sakia (eller Zakiyah, med betoningen på "i") betyder "smart" på arabiska, och Sakina (med betoning på "i") betyder "sinnesro"!
Jättefint! Jag gillar namn som har en betydelse, och inte "bara" är ett namn.

Nu ska jag hoppa ut igen!
Lycka till!!!!

/umm Musab
:heart: Storebror :heart: 060410 kurad jan 2009
:heart: Lillebror :heart: 071112 kurad okt 2008
:heart: Lillasyster :heart: 100129 kurad aug 2010
:heart: Bebis Liten :heart: 110713
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag vet inte om Lua har skrivit någon annan stans här på forumet, men hon har i alla fall fått en kille.
Den 11 augusti om jag förstått rätt.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"