Vara hemma och studera

Mötesforum för ensamstående föräldrar
Skriv svar
Mrs Green
Inlägg: 38
Blev medlem: mån 26 okt 2009, 18:44
Ort: USA

Vara hemma och studera

Inlägg av Mrs Green »

Hej,
Jag undrar om det är någon här på forumet som är ensamstående och hemma med sitt barn och samtidigt studerar?
Jag vill så gärna börja plugga igen. Skulle vara skönt att få höra att det GÅR även om man är själv om att sköta sitt barn.
Kramar,
H
älskling född -081017
cissii
Inlägg: 1256
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 22:10
Ort: göteborg

Inlägg av cissii »

Hej :D

Jag studerar ju inte ännu. Men jag kan bara säga att det hade inte varit några som helst problem. Jag hade haft 8 tim vaken tid att studera på per dag eftersom Celeste har ensamlek två tim, sover två tim och sen kvällarna. Så 8 tim och jag räknar bort 8 tim sömn per dygn för min del.
Har man någon barnvakt el kanske dagis så är det ju absolut inga problem, bara man har en strukturerad vardag så känns det mesta möjligt tycker jag.
Ska söka till en skola i Januari, som jag förhoppningsvis börjar efter sommaren. Kör på tycker jag, barn är ju sällan ett hinder till någonting tycker inte jag. Kan tänka mig att man blir väldigt målinriktad och effektiv i sina studier eftersom man inte har tid att lata sig. :D
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Mrs Green
Inlägg: 38
Blev medlem: mån 26 okt 2009, 18:44
Ort: USA

Inlägg av Mrs Green »

Effektiv ja, det kan jag också tänka mig att man blir. Det skulle jag gärna vilja tvingas till :D
Jag vill inte lämna på dagis,han är bara 14mån, så just nu försöker jag hitta om utbildningen finns på halvfart. Det tror jag är bästa lösningen för oss.
Ska du plugga på heltid om du kommer in?
älskling född -081017
cissii
Inlägg: 1256
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 22:10
Ort: göteborg

Inlägg av cissii »

Hej