förskola?

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Skriv svar
marie-d
Inlägg: 564
Blev medlem: mån 20 dec 2004, 11:38
Ort: Stockholm

förskola?

Inlägg av marie-d »

Hej!

Det är värdelöst att börja i januari. Ni skulle med stor risk vara sjuka hela tiden och han har dessutom inte behov av det, som du beskriver. Vänta till aug/sep när han är 3år med pojkar tror jag dessutom man kan i godan ro vänta ett halvår till. De är inte så stora vid 3 heller. Mina pojkar har inte börjat leka med "glädje" med andra förrän vid 3,5-4år och då började lilla vid 20 månader och stora vid 3år. Lilla vill fortfarande mkt hellre vara hemma än på förskolan, trots toppenförskola. Stora behöver kompisar men väljer hellre att vara hemma om det finns ett val. Min stora är känslig och lilla mkt social och de skillnaderna har varit sen de föddes och kvarstår, trots detta kan jag uppleva att lilla killen fram till nu iaf egentligen inte behövt förskolan. Han tyckte det var kul när han började men sedan har det varit halvtradigt.
Marie
Son f?dd juli -04
Son nr 2 f?dd i april -06
marie-d
Inlägg: 564
Blev medlem: mån 20 dec 2004, 11:38
Ort: Stockholm

Inlägg av marie-d »

Skulle varit svår på tråden om hon som kände sig pressad att sätta storebror på förskolan.
Marie
Son f?dd juli -04
Son nr 2 f?dd i april -06
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"