Livet efter kuren - en uppmuntran!

Här hamnar favoriter från samtliga forum till erinran, inspiration, nyskapande
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Livet efter kuren - en uppmuntran!

Inlägg av annawahlgren »

O:) :heart: :sleep:

:thumbsup:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Livet efter kuren - en uppmuntran!

Inlägg av annawahlgren »

:D Upplyftande, härliga, peppande och inspirerande rapporter följer här. Jag är så glad över dem och måste bara få vidarebeforda :wink: :lol:

På sin blogg skriver Katrin Zytomierska, som kurat sin lilla son med den äran:

:arrow: *Efter att vi just avslutat ett långt och mycket givande möte sa en av tjejerna. "Du Katrin, jag köpte Sova hela natten-boken på Shoptime och nu har jag fått min son som är 2,5 år att sova hela natten. Tack vare dig! Tack så mycket för det!". Ha ha ha. Och sånt får jag höra hela tiden. Folk kommer fram till mig på stan och tackar för att jag gjort så att deras barn nu sover hela natten. Dåligt att jag tar cred för det för jag är ju bara ett fönster. Så. Jag vill tacka Camilla Läckberg och Erika och Finn Hallbäck som varit dem som fått mig att köra AW och självfallet vill jag mest av allt tacka Anna Wahlgren. Anna, det känns som jag är du nu. Alltså att det är min metod. Men det är det inte utan det är din metod. Det ska alla veta.*

O:) :heart: :sleep:

En mamma Maria skrev till mig och blev lite mail-peppad, men bara lite:

:arrow: *Alltså jag törs inte riktigt ropa hej än. Men om jag hade vågat: HERREGUD så SJUKT bra det har gått och hur GALET enkelt det var!

Rapport natt fyra (som var natt till idag):
19.30 somnar utan ett pip.
03.15. ramsa x 3. Tyst
05.20 ramsa x 1. Tyst
06.40 glad och god och gurglande morgon!

Men som sagt, jag väntar med att säga det för det känns fortfarande som om jag har kommit in i en hemlig hokus pokus-värld som inte är helt på riktigt och jag måste börja tro att det är sant först innan jag på riktigt kan säga TACK TACK TACK!

Stor kram från fam Öberg*

O:) :heart: :sleep:

Ur Gästboken:

:arrow: *Vi vill bara tacka dig för din Sova hela natten-kur. Efter 14 månader utan en enda hel natts sömn för vare sig vår dotter eller oss var både jag och min sambo desperata och nästan knäckta av sömnbrist. Men mest synd var det naturligtvis om vår lilla tjej. Ingen hjälp från bvc hade vi fått heller, trots upprepade förfrågningar om nattsömn till både läkare och barnsjuksköterskor. ”Kör femminutersmetoden”, ”Alla ettåringar sover dåligt”, ”Ge henne vatten på natten” var bl.a. svaren vi fick (jag kan fortfarande bli otroligt upprörd över bvc och deras bristfälliga hjälp och hur kan det komma sig att de inte rekommenderar din metod?!). En natt klockan tre, när lilltjejen som vanligt hade vaknat säkert tio gånger och druckit två flaskor välling, var jag helt förtvivlad. Med tårarna rinnande nedför kinderna tog jag fram min telefon och googlade på ”Hur får man barn att sova hela natten?” De flesta träffar gick till din hemsida och jag beställde boken på stört. Två dagar senare kom boken och jag och min sambo bestämde oss, nu kör vi! Vi lusläste boken och vilken aha-upplevelse. Allt vi försökt med tidigare hade ju egentligen bara förstärk vår dotters fruktan för ”vargen”. Vi började kura. Den tredje natten sov hon för första gången i sitt liv 12 timmar i rad! Och det efter att ha somnat själv på mindre än en minut. Jag minns att vi satt i soffan och bara tittade på varandra och brast ut i skratt. Min sambo var så exalterad att han lovade att tatuera in din bok på bröstet om den här metoden fungerade (tyvärr höll han ej löftet, däremot har din bok en hedersplats bland familjefotona på vår fotovägg). Nu har det gått några månader och hela familjen sover gott, är utvilade och lyckliga. Om en månad får vi vårt andra barn och jag läser just nu på för fullt om standardmodellen i Barnaboken. Här ska det vara ordning och reda från början. Tänk bara om jag visste det jag vet nu när jag fick första barnet! Vi kommer vara dig evigt tacksamma. Tack för dina kloka självklara ord och metoder!

Kärlek från dina lojala Anna Wahlgren-ambassadörer i Täby!
Cecilia, Thomas & Wilma*

O:) :heart: :sleep:

:arrow: *Tusen tusen tusen tack! - Skrivet av Emma Widmark 2011-04-02 18:53 (Gästboken)

Hej Anna!

Du har säkert fått hundratals brev som detta genom åren, men jag måste ändå få skriva hur oerhört tacksamma vi är! Vi kommer att vara dig evigt tacksamma för att du utvecklade sova-hela-nattenkuren. Och för att du tog dig tid att få ner den på pränt, och dessutom lyckades göra det så bra att vi kunde genomföra den själv på vår då åtta månader gamla dotter. (Vi fick också god hjälp av din hemsida och en av dina "diplomerade kurare".) Vi blev absolut förbluffade över hur väl det fungerade. Det var nästan löjligt hur väl allting stämde, till punkt och pricka, och hur enkelt det var.

Jag tänkte när jag först läste om kuren att det var ganska kaxigt att skriva att du kan få barnet att sova hela natten, inte åtta timmar, inte tio timmar, utan tolv timmar. Men vi märkte att det hade du faktiskt täckning för! Tiden före och efter kuren är som natt och dag! 3½ månad efter kuren sover hon fortfarande helt perfekt både på dagsovningarna och på nätterna. De få gånger hon vaknar på natten somnar hon om själv, helt utan vår hjälp. (Innan kuren kunde hon vakna 15 gånger på en natt och vara helt otröstlig.)

Jag blev så vansinnigt imponerad av hur väl det fungerade. Jag tänkte att "den här kvinnan har verkligen tänkt. Hon har verkligen förstått hur barn fungerar. Vilka fler råd har hon att ge mig? Jag vill veta ALLT." Så vi skaffade "Barnaboken" också och vi läser och läser och läser. Jag säger som med "Sova hela natten" - det enda jag önskar är att jag hade fått den här boken i min hand tidigare! Tusen, tusen tack för vad du har betytt för vår lilla familj och för allt du kommer att betyda under de år som kommer! Nu försöker vi tipsa så många andra som vi kan. Vi är så oerhört tacksamma för att vi fick tips om den här metoden och nu vill vi rädda alla föräldrar som sover dåligt, och framför allt - vi vill rädda alla barn som sover dåligt!*

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Livet efter kuren - en uppmuntran!

Inlägg av Manfred10 »

Ja men nu tror jag att jag är redo att skriva här! :D :D

Livet efter kuren är ju bara helt underbart, frihet i en liten ask... typ... eller en bok SHN och BB. =D> =D>

Jag har kurat lääänge känns det som, i alla fall tills jag kände mig säker och kunde hålla mina egna vargar utanför dörren. Nu känns allt så där "underbart" som jag läste i så många inlägg i den här tråden, och knappt vågade tro att det var sant. Men jag passar mig noga, aktar mig för att släppa "mina" vargar (djur som jag egentligen tycker mycket bra om...) för nära inpå.

Njutningen är här både för oss föräldrar och för sonen. I skrivande stund sågar maken med tigersågen i väggen utanför sonens rum och vid läggdags var det borrmaskinen som lät. I sin säng sussar M så sött, jag hade inte fixat detta oväsen!!

Igår blev det miss i planeringen, så jag var tvungen att låta M sova dagsluren hos mormor, snuttekaninen låg förstås hemma och väntade.... hur ska detta gå?? Men det gick ju som en dans i alla fall, en annan liten mjuk sak att hålla i handen, filten på, en kort solfjäder och så ramsan. Idag var vi på resande fot under början av dagsluren, M somnade på klockan i bilen och vaknade när vi kom hem, men jag bäddade ner honom i sängen och ramsade ut så att han skulle få fortsätta resten av sin lur där, inga problem! :D

Så till alla er som håller på eller funderar på att börja, KÖR PÅ!!! Det finns inget bättre. "Barnaboken" bör ständigt ligga framme på köksbordet eller på annan i hemmet väl synlig plats, om du har den, läs den, använd den och ställ inte in den i bokhyllan! Där finns allt du behöver veta om allt som rör de små och stora barnen. Behöver man extra kött på benen, (eller bara är väldigt intresserad :wink: ) om sömnen så är ju "Sova hela natten" ett måste. Det är synd om alla barn och mammor och pappor som inte vet att nyckeln till livet, njutningen och friheten ligger så nära, så nära...

Om ca 8 veckor kommer det småsyskon och jag ser så fram emot det!

Tack ANNA för att du finns och tack till alla härliga forumanvändare för ert PEPP och STÖD!

:heart: :heart: :heart: Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Livet efter kuren - en uppmuntran!

Inlägg av TorsMamma »

:lol: =D> :heart: =D> :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Re: Livet efter kuren - en uppmuntran!

Inlägg av miar70 »

:D Äntligen Jenny :thumbsup:

Vad glad jag blir att läsa att ni nått fram till njutningen, ge godingen en puss på nosen :heart:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Livet efter kuren - en uppmuntran!

Inlägg av annawahlgren »

Manfred10 skrev:Det är synd om alla barn och mammor och pappor som inte vet att nyckeln till livet, njutningen och friheten ligger så nära, så nära...
:D Den gör ju det :P Tack, du kära :heart: för en alldeles underbar berättelse. Du har gjort ett strålande vackert arbete :-({|= som lille M tackar dig för, genom mig om inte annat \:D/
Manfred10 skrev:Om ca 8 veckor kommer det småsyskon och jag ser så fram emot det!
Det gör vi alla :thumbsup:

LYCKA TILL :P :P och - återigen - TACK för stödet du ger så många nu, hjälpen, peppen och den sant erfarna, välunderbyggda uppmuntran du sprider här i "Livet efter kuren - en uppmuntran" =D>


O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
mammas lilla hjärta
Inlägg: 22
Blev medlem: ons 27 apr 2011, 18:17

Re: Livet efter kuren - en uppmuntran!

Inlägg av mammas lilla hjärta »

Vilken underbart peppande tråd detta var då! Jag är mitt uppe i kurandet av vår lille Viggo (snart 7 månader) och jag behövde verkligen läsa detta! Nätterna fungerar redan riktigt bra (vågar knappt säge det högt :)) men de där dagslurarna spökar ju lite, skönt då att få läsa att lille Viggo om en månad kanske kan somna både i en park med oljud omkring sig eller hos mormor utan snutten :)

För 4,5 år sedan var jag med och kurade min systerson när han var 7 månader. Nu är han alltså en bit över 5 år och sover så bra, ingen rädder för vargen där inte! Så visst vet jag att denna livsfilosofi fungerar, men det var skönt att läsa så många olika berättelser, alla olika men med samma goda resultat. Tack!
mamma till gosse född okt 2011, kurad från 110429
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Livet efter kuren - en uppmuntran!

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :heart: :lol:

:thumbsup:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
hultner
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 15 maj 2011, 20:21

Re: Livet efter kuren - en uppmuntran!

Inlägg av hultner »

Underbart!!!
Lilla_Mys_mamma
Inlägg: 16
Blev medlem: tor 10 feb 2011, 19:50

Re: Livet efter kuren - en uppmuntran!

Inlägg av Lilla_Mys_mamma »

Tänkte skriva ett inlägg hur det har gått för oss. Mindes själv hur mycket peppning och uppmuntran man behövde innan start.
Jag var osäker om vi skulle kura vår dotter som då var 9 månader. Hon sov mycket dagtid, eller endast 1h per gång men orkade knappt vara vaken 1½h emellan. Så hon var ibland uppe i 5-6 dagslurar per dag. Nätterna strulade... Jag lag allt på tänderna, för hennes tänder började spricka ut redan vid 4 månaders ålder. Men när månaderna gick och det bara blev värre så orkade jag inte mera. Hon kunde sova bra från kvällen, kl. 20-04. Efter det så kämpade vi med gråt å skrik fram till en 6-tiden när mamma fick nog å steg upp. Dagtid så stod man å vagnade om vart annat, ibland upp till 20 minuter.
Kurandet gick som en dans. Redan tredje natten så behövde jag inte ramsa överhuvudtaget. Nionde natten sov hon sin FÖRSTA hela natt. \:D/
Vargtimmarna strulade i några veckor men sen gav de sig iväg, vargarna. :wink:
Dagslurarna, hon har två, gick över förväntan. Eftermiddagspasset kunde å kan ännu strula lite. Hon vaknar tidigare än hon ska. Men då ligger hon vanligtvis glatt å pratar å somnar ibland om en stund igen. Nu när hon är 1 år så tror jag vi ska slå ihop lurarna till en, det är därför hon vaknar tidigare på e.m.
Här nedan har jag klistrat in mitt senaste inlägg, tycker det säger allt!
TVEKA INTE! ALLT blir bara såååå mycket enklare. Å ni som tycker att det känns jobbigt med de första nätterna när barnet frågar så mycket. Trösta er med att hellre en par nätter med gråt å frågor än att VARJE natt ska innehålla gråt. Första natten när jag lag henne tillrätta å hon började genast fråga vad jag höll på med. Då kände jag tårarna bakom ögonlocken å kände att jag inte kommer att klara av dethär. Men sen tänkte jag tibax på ALLA morrnar som hon vaknat å grååååtit å varit så lessen. Vad är bättre?!?!?! Nu vet hon vad som komma skall. Varje kväll så lägger hon sig själv tillrätta å bara ligger å väääntar på att jag ska lägga täcket på, solfjädra, smeka henne över huvudet å ramsa mig ut. Hon är så duktig. :heart:


"NU SOVER VI SOM TRE SMÅ GRISAR här hos oss! :D

Jag är så otroligt stolt över vår dotter, å mig själv som kurat förstås, hon är så duktig. Hon sover 12 h varje natt å dagslurarna funkar vanligtvis suveränt.

Nu känns allt så tryggt när man har verktygslådan till hands om något strular. Skulle inte för något i världen rubba vad vi har för att riskera att vi faller tibax till det vi hade före vi kura, med nattvak å gråt.

Hon har varit förkyld i två veckor nu, snuva å hosta. Dagtid har hon fått sova så länge hon har velat. Å nattetid har hon sovit 12 h, fast näsan har varit täppt och hon har hostat. Hon är sååå duktig. Det känns så bra att hon sover när hon är sjuk, blir ju så mycket fortare frisk då.

Hon tränar för fullt på att lära sig gå, å pladdrar på för fullt -mammammammama & -papappapappa. :heart:

Är evigt tacksam för Anna Wahlgren och SHN, vårt liv har blivit så mycket enklare och vi har fått en solstråle vars nattsömn inte rubbas fast tänder spricker fram. \:D/ \:D/

TACK TACK TACK! =D> =D> =D> =D>

Å nu inkommande torsdag fyller vårt lilla mirakel 1 år! :thumbsup:"
Lilla My föddes Maj 2010
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Livet efter kuren - en uppmuntran!

Inlägg av TorsMamma »

=D> :heart: :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Livet efter kuren - en uppmuntran!

Inlägg av annawahlgren »

:D Underbart, Lilla_Mys_Mamma! Vilken vacker historia :heart: Jag blir rörd, som alltid. Man vänjer sig aldrig - gudskelov - vid att faktiskt allt fler små barn får sova så gott, fler och fler och fler \:D/ Det är ju som ett nytt mirakel varje gång :heart:

Pris och beröm för vackert arbete :-({|=

Och pussa lilla 'äkslingen på näsan från mig! Det kan man göra skratt av till natten... :mrgreen:

O:) :heart: :sleep:

* * * * *

:arrow: *Jag måste börja med att tacka dig Anna, även fast du säkert hört det så många gånger, men du är en ängel för alla små hjärtan (och även alla andra hjärtekurare)! Jag kan inte med ord beskriva hur glad jag är. Det finns INGET bättre än att se sitt lilla hjärta vara så glad, hungrig, utvilad, ja att må så himla bra! Jag mår så dåligt när jag hör andra som pratar om att deras barn inte sover och att BVC säger att det är normalt, han/hon är lite mer social, precis som du skrev i boken. Alltså allvarligt talat, hur KAN de säga så, hur FÅR de säga så. En instans som arbetat med barn i så många år och inte vet bättre. Det är skrämmande! Jag berättar om annawahlgren.com till alla för alla små bebisars skull, för deras rätt att få sova och må bra.*

Tack, Julies mamma :wink: :lol: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Sanni
Inlägg: 97
Blev medlem: tor 07 apr 2011, 12:43

Re: Livet efter kuren - en uppmuntran!

Inlägg av Sanni »

Hej Anna :heart:

Du har givit vår familj en gåva som ingen annan kunnat göra, du har förändrat vårt liv och givit oss ro i kropp och själ, du har ökat förståelsen för det lilla barnet hos oss föräldrar och det går inte många dagar utan att jag blickar bakåt och tänker på hur tufft vi hade det förut med sömnlösa nätter med oro, ängslan och gråt över att känna sig misslyckad som förälder för att man inte lyckas ge sitt barn en god sömn samt att man inte kunde leka och visa ett varmt och glatt leende mot sitt barn utan att samtidigt kämpa mot tröttheten och hålla ögonen öppna och se glad ut.

Våra dagar och kvällar är idag fyllda av glädje och ork och jag kommer på mig själv ibland med att jag mitt i natten kan vakna av mig själv(vanan vet ni från alla sömnlösa nätter som sakta men säkert håller på att försvinna :) ) eller innan jag ska lägga mig TACKAR DIG ANNA för en kommande god kvällssömn :D för hela familjen (visst går det upp och ner ibland MEN man står inte där ensam och undrar utan man vet att man kan vända sig till SHN-boken och läsa lite till och vända sig till alla underbara mammor och pappor på forumet för råd och stöd och vips är man fylld med ny energi, och det bästa av allt är att råden och tipsen jag har fått alltid har funkat :)

Nu har jag även inskaffat mig Barnaboken och tack Anna för hur du så öppenhjärtligt, ärligt och helt underbart skriver i denna fantastiska bok :D

Så alla ni mammor och pappor därute, tveka inte att kura utan gå in med 100% vilja och självklarhet så ska ni se att även er familj och framförallt ert lilla barn kommer att sova bättre än denne någonsin gjort :thumbsup:
Lihon 15 Juli-10 (påbörjad kur 16 april-11)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Livet efter kuren - en uppmuntran!

Inlägg av annawahlgren »

:D Så vackert :-({|=

Kära, kära Sanni :heart:

Jag är så glad \:D/

Pussa på ljuvliga lilla glada, förnöjda Sovaren från mig O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Anna09
Inlägg: 1597
Blev medlem: ons 17 jun 2009, 13:35
Ort: Göteborg

Re: Livet efter kuren - en uppmuntran!

Inlägg av Anna09 »

Hej på er alla!

Normalt sett skriver man här precis när man börjat avnjuta det goda resultatet av sin lyckade kur. Idag vill jag, snart på 2-års dagen från vårt eget kurande, skriva hur vårt långsiktiga resultat har varit.

Vår kur var långt ifrån enligt boken, trots att vi bara skulle "justera" ett kvällsmål och eliminera en napp. Men det berodde knappast på vår dotter Ester, utan på vår inre osäkerhetsvarg. Vi kurade när Ester var 4.5 månader gammal och det tog någon månad innan vi kunde känna oss säkra på att nätterna flöt och dagarna var på väg att följa efter. Efter ett par månader var det ännu bättre, inte klockrent. Men vem är perfekt, tänkte jag.

När Ester fyllde 7 månader satte 8 månaders ångesten henne på prov, och även oss. Nu efteråt har jag förstått att det är då de flesta tar beslutet att kura sina barn, för då brakar livsfrågorna lös från topp till tå på de flesta av de små juvelerna. Så även hos Ester, som helt plötsligt blev livrädd för att lägga sig i sin säng. "Handfallna" stod vi, trodde vi... efter två kvällar av gamla beprövade (misslyckade) trick att flytta till vår säng etc... kände vi ett enda stort #-o , för hon sov ju inte ändå. I vår säng hade hon aldrig sovit, varför skulle det vara dit hon längtade nu helt plötsligt. Efter hjälp från ett ovärderligt :heart: i form av TorsMamma fick jag en :idea: Några peppande meningar från min kurmentor senare tog jag vargen vid mustaschen och vräkte den ner till :evil:

Krisfrågorna Ester hade "kurades" bort på två kvällar... :shock: en omgång solfjäder per kväll och de frågorna var borta. Det jag lärde mig av det var att ALLT i hela tillvaron med de små handlar om frågor och svar - allt vad SHN och Barnaboken står för. Sedan dess har vi endast haft ett par KORTA omgångar av ifrågasättanden av sömnen till dags dato. Alla har - tack vare SHN och Anna Wahlgren, kunnat avhandlas och återställas till totalt lugn på ett par eller tre dagar. Vi har sedan vår 8 månadersångest haft en FANTASTISK tillvaro med Ester, från morgon till kväll. Vi har en helt annan förståelse för både oss själva som föräldrar och för vår dotter och hennes frågor om livet som hela tiden förändras, allt eftersom hon ser den med nya ögon.

Inga ord kan beskriva hur tacksamma vi är för Anna och hennes geniala - och så självklara - tankar och förståelse för de underbara små barnen. För det ÄR så självklart - det är därför attityden av självklarhet hos oss som föräldrar, när det gäller allt, ÄR så viktig. Säkerheten är ALLT - och den innebär en njutning och ett inre lugn som ger livet en annan innebörd.

När vi kände det stöd och den hjälp vi fick här på forumet när vi själva kurade, bestämde jag mig för att ge tillbaka - det är det minsta jag kan göra för Anna och det hon och de kära forumisterna gjorde - och gör - när nya frågor om annat än sömnen dyker upp, det måste jag förmedla vidare till andra som är "nya".

SHN har lärt mig så mycket, om hela livet med ett litet barn som hela tiden blir större. Vi har en fantastisk tillvaro med Ester, varje dag är så trevlig och ger en sådan grundtrygghet.

Utan SHNs verktygslåda och tänk hade vi kört i diket de gånger då Ester ställt nya frågor, efter lång tid av inre frid. Men med dem har vi kunnat styra tillbaka i rätt fil på enbart ett par få dagar - tillbaka till ordningen om man säger.

Anna Wahlgren - du är en O:), en hjältinna som borde höjas till din rätta höjd. Om ändå alla kunde anamma ditt tänk, ditt lugn och din coola inställning till det grundläggande.

Vi älskar dig och det du åstadkommit!

A o S o E
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Skriv svar

Återgå till "Klistrade favorittrådar"