Biskopsgården Göteborg?

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Skriv svar
cissii
Inlägg: 1256
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 22:10
Ort: göteborg

Biskopsgården Göteborg?

Inlägg av cissii »

Hej :D

Jag måste bara kolla. Finns det några mammor/pappor i Biskopsgården i Göteborg som hänger härinne? Med barn i 1-2-3-4-års åldern? Som inte går på dagis?
Jag gissar inte, men måste bara kolla ändå :D

C
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
nilam
Inlägg: 1098
Blev medlem: ons 02 nov 2005, 21:40
Ort: Göteborg

Inlägg av nilam »

Vi finns, är ju bara 25:ans buss mellan :wink:

Malin
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
kalinka
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 21:43

Hemma också

Inlägg av kalinka »

Hej!
Jag bor i Kungsbacka!
Kul att det finns några fler som har hemma med sina "stora" barn. Mina barn är två och fyra år. Vi planerar att ha dom hemma minst ett år till! Hur funkar det för er? :D
Hemmamamma -83
T.P
Inlägg: 671
Blev medlem: tis 15 feb 2005, 01:36
Ort: Göteborg

Inlägg av T.P »

inte biskopsgården..men åtminstone i gbg :D alla 3 hemma ännu
barn födda 04/06/08
gemelas
Inlägg: 71
Blev medlem: tis 25 sep 2007, 10:50

Inlägg av gemelas »

Bor inte i Biskopsgården men på samma sida älven ;-). Är hemma med mina 3 sötnosar tills i aug då jag börjar jobba.
Gemelas- mamma till busprinsessorna 2006-10 (kurade vid 11 mån) och lillebror 2008-08 (kurad feb 09)
cissii
Inlägg: 1256
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 22:10
Ort: göteborg

Inlägg av cissii »

Hej alla som svarat!

Jag har ju en extremt åksjuk liten dotter så vi åker inte runt så mycket. Men vad jag saknar är det enkla umgänget när man bor några hus bort lixom. Men här finns inga barn hemma. Och jag kan ju till ÖF men det är lixom inte det umgänget jag vill ha heller. Utan mer hänga lite ihop utan att det ska vara så mycket stök med att få till det :D
Men samma sida älven låter ju lite lovande :wink: vart någonstans måntro?
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Johannakull
Inlägg: 51
Blev medlem: fre 06 okt 2006, 13:05
Ort: Göteborg

Hemma med stora i Göteborg (askim)

Inlägg av Johannakull »

Jag är hemma med båda barnen Den äldste fyller 4 nu i oktober.
Vi har funderat (och erbjudits plats) på dagis. Nu är det så att jag tror ärligt talat inte att Erik (4-åringen) kommer gilla detta...Och jag tycker det känns så märkligt att lämna bort honom 2-3 dagar när jag ändå är hemma. Dock vill jag och Erik gärna träffa fler barn och leka och lära med. Är det någon av er som är hemma som bor hör i närheten och som skulle tycka om att ses lite mer regelbundet? I alla fall att pröva på...om vi nu ändå är hemma....
Mamma till Erik född 0510 kurad vid fem månader och Johan född 0803 SM från start (en slingrig resa...)
Majamamma
Inlägg: 273
Blev medlem: fre 03 feb 2006, 16:42
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Jag finns i Tuve med 3 hemma fram till Augusti då stora tjejen börjar dagis 3 dagar i veckan. Är hemma minst ett år till med de andra två. Jag ses mer än gärna. Här är också väldigt tomt på andra lediga...
Sara
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
TinasDag
Inlägg: 723
Blev medlem: fre 18 jul 2008, 10:40
Ort: Västra Frölunda
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Hej!
Jag finns i Akered/Vastra Frolunda med Dag som ar 21 man. och en skrott i magen som beraknas anlanda 090901. Har inga andra bekanta som ar hemma sa jag leker garna! Hor av er!
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
Mamma J
Inlägg: 227
Blev medlem: tis 03 jul 2007, 08:38
Ort: Göteborg

Inlägg av Mamma J »

Hej....
Jag finns ju också på rätt sida älven. Funderar på att inte ha min gosse på dagis alls den kommande terminen men är inte alls överens med Pappa J som tycker att dagis är bra för honom. Har ju dagis 15 timmar i veckan. Men det är bara det att det finns ingen som kan hjälpa till med avlastning om jag skulle behöva på dagtid. Har ingen släkt eller hemmavarande föräldrar i närheten. Skulle vara så skönt om vi kunde hjälpa varandra.....

Vi bor i hisings Backa......
Mamma till lilla Sara 050615 som finns i himlen, lille J född 070224, och lilla H 090425 född i v 39+0
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"