var kan man vattengympa som gravid i malmö?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
eefwah
Inlägg: 179
Blev medlem: ons 11 jun 2008, 15:55
Ort: malmö

var kan man vattengympa som gravid i malmö?

Inlägg av eefwah »

hejhej,

nån som vet? jag har sökt på nätet utan resultat. kanske vet nån på forumet?
mamma till flicka, född 0712, pojke, född 090410 och lillebror, född 120322.
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Hej!
Jag sökte själv på google och hittade sidan
www.rundosund.com
de verkar ha en del aktiviteter för gravida, bla vattengympa då. Såg kul ut :D

Lycka till med aktiviteter och magen :heart: ,

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Själv vattengympade jag på vanlig vattengympa på Kockums Fritid. Provade även Aquakul, men det var ingen höjdare. Kockums däremot älskade jag. Fantastiskt bra ledare och bra bassäng. Jag har vattengympat genom båda mina grav. utan att gått på särskild gravidgympa, men det har funkat jättebra. Bara att anpassa efter egna förmågan. Undvika hoppen och istället göra grodan, eller skidor eller något. Jag kunde inte heller göra åttor med benen pga foglossningen men gjorde annat under den rörelsen. Så lycka till med vad du än hittar.

Kram Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
eefwah
Inlägg: 179
Blev medlem: ons 11 jun 2008, 15:55
Ort: malmö

Inlägg av eefwah »

tack för svar och vänliga ord; ni är så rara här på forumet.

jag har nu kontaktat "rund och sund" (som jag igår inte kom in på och då tolkade det som om de hade lagt ner). det blir nog där, för både acquakul och kockums fritid är väl nära att rasa ihop om de inte redan gjort det. dessutom är min fysiska form inte i närheten av normal (du är verkligen beundransvärd eva, som gick på vanlig vattengympa. i wish...).

tack igen för goda tips.
mamma till flicka, född 0712, pojke, född 090410 och lillebror, född 120322.
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Toppen att du hittat något! Det är så härligt att få röra sig lite obehindrat, om man tyngs av graviditeten.
eefwah skrev: dessutom är min fysiska form inte i närheten av normal (du är verkligen beundransvärd eva, som gick på vanlig vattengympa. i wish...).
Nja, beundransvärd är jag INTE [-X :lol: . Och som sagt, svår foglossning, och därtill diskbråck under grav. som fick akutopereras när raringen tittat ut. Så jag fick vara väldigt noga med vad jag gjorde och inte. Men tidigare sviter och sjukgymnastträning gör att jag känner min kropp och vet när jag kan och inte kan. Och kan anpassa träningen därefter.

Men visst är det toppen om du hittat ett bättre alternativ där det är anpassat från början.

Kram Ewa :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
aquarobic_Malmö
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 10 sep 2011, 00:15

Re: var kan man vattengympa som gravid i malmö?

Inlägg av aquarobic_Malmö »

Vi har en del gravida hos oss på Bellevue Park och/eller UMAS Ingång 59 B

Mera info, se: www.vattenjympa.se + www.overvikt.dk

Lycka till!

Stefan
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"