Kur för ensamlek?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
AnnaXX

Kur för ensamlek?

Inlägg av AnnaXX »

Hej, någon som har tips om hur jag kan "kura" 6,5 månaders som alltid haft svårt att roa sig själv och som just nu har jättesvårt för detta? Både min och pappas attityd enligt BB-anda, även om vi har svårigheter med sovet ibland (sover dock hela nätter och hon får alltid den sömn hon behöver). Mycket social delaktighet, roliga saker att leka med både leksaker och allt möjligt annat som finns i hemmet. Men gnäller och skriker (argt, sällan ledset) snabbt när hon lämnas ensam att leka med något, oavsett om man är i samma rum eller inte och jag försöker verkligen ha tålamod innan jag ingriper.. Undrar om det kan ha att göra med att hon blir frustrerad för att hon fortfarande knappt kan ligga på mage mer än några minuter, kan inte vända sig etc. och blir på det viset ganska orörlig och får inte tag i saker (även om hon i övrigt är väldigt sprattlig, älskar t.ex. att gunga hoppgunga men p.g.a. gungans konstruktion - hon är kort och tjock - blir hon lite "hängande" i armarna vilket antagligen blir obehagligt efter en stund). Mycket viljestark och envis bebis kan tilläggas..

Tacksam för tips!
Anna
Mamma till liten mysunge 2008-06
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

Jag skulle rekomenadera dig att läsa i BB, det står så jätte bra om "syselsättningssvårigheter" och hur man inför ensamlek! Allt finns där! :lol:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"