Vi påbörjade SHN-metoden igår kväll med vår dotter som snart blir 10 månader. Vi har tidigare gjort försök med att buffa, sjunga och ramsa under natten, men har inte haft någon större effekt. Rutinerna för dagen är nästan spikade som de rekommenderas enligt metoden men våra nätter har ändå varit struliga med att vår dotter vaknar i snitt 1 gång i timmen.
Vi har (knappt
Det började bra med att hon somnade inom 10 minuter, då buffade vi ej utan höll enbart händerna på hennes rygg. Detta för att hon är så van att bli buffad. Gnydde efter 80 minuter men somnade om själv och sov sedan ända till 01:15 och det var då det började. Blev inte lugn av att jag enbart höll utan fick buffa och då blev hon genast lugn men blev arg/ledsen så fort jag gick därifrån med ramsan. Kunde inte överrösta skriket med ramsan men ramsade och buffade på. Ibland hörde hon ramsan men oftast inte. Efter 1½ timme kom min man upp och tog över ramsandet och hon lyssnade genast lite bättre men vi fick fortsätta ytterligare 30 minuter innan hon slutligen somnade efter dryga 2 timmars gråt, buffning och ramsande. Somnade dock efter en slutlig bekräftelseramsa.