Litet skräp på väg....

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Buhu! :( :D Jag känner mig helt rörd av den fina berättelsen om lilla Mikas första tid. :heart:

Mika är verkligen jättefint, det är min gravida systers smekis så jag gillar det naturligtvis hur mycket som helst. :thumbsup:
Och tack Jannika för den fina beskrivningen av Mikas personlighet, ska bli spännande att se vad hon kommer samla på.
Det var så lite så. Mika själv kommer naturligtvis inte tycka att det hon samlar är underligt, det är ju min trista icke-samlar-tolkning av det hela. :oops: :lol:

STORkram! Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej SusanD :heart:

Jag tycker väldigt mycket om att läsa det du skriver :D

Tack för berättelsen om lilla Mikas namn, sånt tycker jag är jätteroligt att få veta :thumbsup:

Hur har Father A tagit det att hans teori om sig själv som "tillverkare" av endast söner kommit ganska rejält på skam :wink: :?: Du kan väl hälsa honom att det var väl bra att han hade fel för det är ju ganska jättemysigt med små flickebebisar :heart:

Stor kram från Nancy
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

SusanD skrev: miar70 gissade även på att födelsedagen skulle bli den 28 maj (en bra dag eftersom hon själv fyller år då :heart: ) och där fick hon ju helt rätt. Jag hade själv räknat ut att jag skulle ha BP den 28 maj men UL flyttade fram mig en vecka, så egentligen så är ju Mika ett helt fullgånget underverk om man går på min beräkning. Så grattis till alla som gissade på en tjej, grattis till miar70 som gissade på rätt födelsedag och grattis till vår flock som fick en lillasyster, dessutom världens sötaste :heart:
Du må tro jag är mallig och glad över att jag och Mika delar födelsedag! Du kan hälsa henne att just den 28:e ofta infaller endera Kristihimmelsfärd eller morsdag, det är oftast väldigt fint väder och startsignalen för sommar :D (Sen kanske hennes samlarmani kommer att yttra sig i en hel massa små, egna barn :wink: precis som för hennes lite äldre låtsastvilling :lol: i norrland... )

Ni verkar ha det alldeles toppen, och jag är inte ett dugg förvånad! Varmaste kramen

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D SUSAND :!: :!: :!: FATHER A :!: :!: :!: SIGGEPIGGE :!: :!: :!: EEEMIL :!: :!: :!:

Herre milde, en liten MIKA har kommit :!: :!: :!:

Miljoner biljoner triljoner :heart: G :heart: R :heart: A :heart: T :heart: T :heart: I :heart: S :heart:

Herre milde, vilken LYCKA :-({|=

Och jag har inte hängt med ett dugg, utan levt i min egen lilla paranoida värld och låtit mig blåsas på ALL glädje av alla sorter och slag, under piskan av att "bemöta kritiken" och dessa fruktansvärda anklagelser som inte riktigt går att strunta i medan polisanmälningarna haglar. Och så händer DETTA :lol: Himlarna sjunger och jorden ler, Gud är god och världen vacker :lol: :heart: :lol:

Mina allra varmaste gratulationer till er alla!!!!!

Kära söta SusanD, du som skvallrade på ett så tidigt stadium för mig, hemligen och innerligen, FÖRLÅT denna idiotiska tystnad. Jag har dig ju alltid i hjärtat. Men allt jag haft i hjärtat och VILL HA i hjärtat har fått stå tillbaka :shock: Jag trodde lilla älsklingen skulle komma ungefär nu. Och så är hon redan en gammal dam, lilla Mika. Nästan hela sju veckor O:) Milde herre - hur gick det till :?: :!:

Du beskriver så sanslöst häftigt, och så betagande, påspätt av den väl stoltaste Father A världen kan frambringa, hur det gick till. Och det gick ju verkligen till. Hur suveränt som helst. Pris och beröm, du skickligaste av alla skickliga barnaföderskor :lol:

Lilla Mika. Lilla stora Susan. Lilla alldeles kolossalt stora storebröderna. Lilla alldeles enormt stora Father A. TACK för dessa berättelser. TACK för att vi alla, även jag min slashas, får vara med och dela detta livsomstörtande äventyr. En liten flicka - oavsett allt behövs ju kvinnor för att balansera upp saker och ting, eller hur, Father A :?: :lol: Nu kom din lilla ögonsten. Det hjälps inte, det blir så :oops: :heart: :lol:

Livet blir fullkomligt.

Jag är så lycklig med er :P :P :P :P :P
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

:heart: Tack älskade Anna för de underbara ovationerna :heart: Jag förstår och är väldigt ledsen för att du inte fått plats för så vidare värst mycket glädje i ditt liv på sistone.

Men du finns i mitt hjärta, jag tänker på dig, hejar på i det tysta och vet att jag och min familj finns i ditt hjärta. Det är stort och härligt, det är kärlek.

Mika är en alldeles väldigt fantastisk liten tjej och det är en stor lycka att än en gång få följa ett litet skräp på livets väg.

Jag hoppas att vi ses snart.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"