Litet skräp på väg....

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Litet skräp på väg....

Inlägg av SusanD »

....jajamensan nu är det dags för Emil att bli dubbelstorebror och Sigge att bli storebror. :)

Magen växer och vi mår bra, är i vecka 14+3 idag så det är ju en bit kvar innan skräpet anländer. Tidpunkt för det stora "släppet" är 24 maj men Emil kom i v.36 och Sigge i v.37 så det är väl inte helt troligt att jag går över tiden denna gången. :wink:

Idag började jag jobba igen, Father A är hemma med grabbarna och de har det nog alldeles underbart. Själv tycker jag faktiskt att det var riktigt skönt att jobba igen, träffa massor av människor, prata, skoja, jobba och vara viktig på ett annat sätt än man är hemma. Enligt planen skulle jag jobba sex månader men så blir det inte riktigt nu, tror det räcker med fem om allt löper på som det ska.

Foglossningarna slipper jag inte denna gången heller, det känns när man varit igång en hel dag men än så länge är det ganska lätt att förtränga. Vi får se hur det utvecklas.

Tjej eller kille? Med tanke på att Father A bara kan göra killar så blir det väl en till sån antar jag. :) Kolla könet tänker vi inte göra, vi vet ju redan. 8)

Har varit på inskrivning hos BM och allt var fin-fint, högt Hb och lågt tryck vilket är jag i ett nötskal. Hjärtljuden lät bra och på samma nivå som när jag väntade grabbarna.

Ett UL har vi redan avverkat, det var Nupp-testet, allt såg bra ut så vi går inte vidare med något fostervattenprov. Egentligen ville vi bara se bebisen lite tidigare än vid det ordinarie UL vid v. 18. :oops: Skräpet var så gulligt på alla sätt och vis. :)

Så vi fyra ska bli fem till våren och det är stort och väldigt, väldigt häftigt.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart:

Jag kan berätta att det är alldeles underbart att få en majbebis!

Jag hoppas och ber att foglossningshe-tet stannar av, jag minns hur ont du hade sist :( .
Men ändå är det en smärta som man står ut med, för belöningen är så otroligt värd varje sekund av ont. Men önska och affirmera dig smärtfri ska jag göra!

Och jag håller med er - en liten kille blir det! Emil, Sigge och ...? Har ni några ideér?

Puss på dig och lilla magen :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ilindstrom
Inlägg: 2797
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 14:56

Inlägg av ilindstrom »

Vad roligt Susan att allt ser bra ut med skräpet och att du trivs med att jobba. Ser fram emot att följa skräpets resa här på forumet.

kram :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
kattklo

Inlägg av kattklo »

GRATTIS!
Å så förbaskat roligt!!!!!!!!!!!!!!
Stilla
Inlägg: 802
Blev medlem: tor 31 jul 2008, 16:00

Inlägg av Stilla »

:D Stort grattis! Jag håller med miar70 - en majbebis är härligt! Men jag tror det blir en flicka. Om jag får lov att gissa. :D
Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Yeeey! :lol: 8) :heart:

Killar är ju underbart! Är också nyfiken på vad en liten kille till kan komma att heta!

Foglossning är skit, verkligen! :? :cry: hoppas du kan få det lite lugnare med det den här gången..!

Majbebisar är helt perfekta! :heart:

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

woiiiiiiiiii :!:

:heart: :-({|= \:D/

vilken sanslöst klok bebis, att välja Er som familj är ju bevis på ytterst hög intelligens :D

Grattiskram :!: En Stooor en :!:

/Fjällmor
Johanna w.
Inlägg: 1083
Blev medlem: lör 13 okt 2007, 20:08
Ort: Bromma/ Stockholm

Inlägg av Johanna w. »

Gratulerar!!!
Vad underbart :D !

Kram Johanna
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nu träffades vi ju förra veckan - ju.
Hade jag inte träffat dig innan och vetat att du normalt är riktigt smal, så hade jag inte sett att du var gravid. Inte mycket rundare om magen än jag. Men det kanske säger mer om mig än om dig :oops:

Jättegrattis! Och varmt lycka till! :heart:

Jag tror, vad du än säger, att det är en tjej. Vera också. 8)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
blomman
Inlägg: 1775
Blev medlem: fre 28 apr 2006, 17:01

Inlägg av blomman »

Så roligt, så roligt, såå roligt! :!:

Jag håller också tummarna för att din foglossning har vett på att lägga sig den här gången.. speciellt för dig som flänger runt med hundar och annat!

Läser Father A:s blogg (såklart!), hälsa och gratulera honom med!

Kram!
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

:heart: GRATTIS :heart: Majbebis... hmmm.... Spännande, då får vi se om det blir en oxe eller en tvilling :D Foglossning är inte kul har jag fått erfara denna gång. Har du läst om /LO:s magnesium-tips :?: Hinner inte leta länk just nu men /LO kanske hoppar in själv och hjälper :?:
Father A
Inlägg: 136
Blev medlem: fre 21 jul 2006, 09:59
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Tack för alla Grattisar!

Det ska bli kul med en liten kille till :-)

Förhoppningsvis ska Susan få en lite behagligare resa nu när hon jobbar. På arbetet finns det ju arbetskamrater som man kan be om hjälp när det blir för tungt. Arbetskamraterna här hemma är ju underbara men man får ju nöja sig med att de utför de lite lättare sysslorna. Även om det är nog så viktigt.

Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Grattis! Hoppas vi får följa med på er resa!
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Jag säger GRATTIS här också :D Hoppas att foglossningarna blir lindrigare denna gång. Jag tror på en tjej :o

Kramar till hela familjen!
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Susanne*
Inlägg: 2027
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 15:11
Ort: Ny Skåning

Inlägg av Susanne* »

Åh...en nr 3 blev det. :D :heart:

Varm grattis och lycka till. :heart: Gissa kön kan jag då rakt inte göra, men jag tror det blir en bebis. :D

Håller tummarna för att fogarna ska vara snälla mot dig.

Varm kram
Susanne :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"