Ständigt aktualiserad. Dessvärre.

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Ständigt aktualiserad. Dessvärre.

Inlägg av annawahlgren »

:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:cry: Sorgligt och beklämmande så det svider i hjärtat. Och som vanligt helt strålande författat. :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Åh, jag blir så ledsen i själ och hjärta.

Försöker komma fram med fler ord men jag blir bara beklämd över hur världen ser ut.

Tack för att du aldrig slutar, Anna. :heart:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, kära båda :P :cry: :P

Artikeln har tre år på nacken, men jag ser den som sagt ständigt aktualiserad.

Det är för sorgligt.

Nu senast hittades ju en liten flicka livlös i kuddrummet, utan tillsyn. En "dagiskamrat" var som bäst i färd med att strypa / kväva henne. En eller två minuter till, så hade jobbet varit gjort.

Föräldrarna tog barnet därifrån, men anklagar verkligen inte personalen som "är helt fantastisk". De anklagar kommunen.

Och det kan man ju göra.

:cry:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
hjärtegrynet
Inlägg: 23
Blev medlem: tor 24 jan 2008, 09:54

Inlägg av hjärtegrynet »

Kanske med risk att bli halshuggen nu...

Men allt detta är väl inte DAGIS fel???

Om en liten pojke blir våldtagen av en pedofil så är väl det visserligen en fruktansvärd händelse, men inte på något vis symptomatiskt för hela förskoleverksamheten?
Och att en pappa glömmer sin son i bilen kan väl knappast heller anses vara dagis fel?

Själv har jag en pojke som inte börjat på förskolan än, planerad inskolning är efter sommaren, så jag vet ju ännu inte hur det kommer att gå. Jag hoppas och tror naturligtvis att han kommer att trivas, och gör han inte det så får vi väl fundera på alternativa lösningar då. De flesta barn som jag har i min närhet (kompisars barn) trivs bra på dagis. Det handlar INTE om några "brutala separationer varje dag". Visst, det vore väl mysigt om vi kunde vara hemma hela familjen istället för att gå till jobbet, men det funkar ju inte riktigt så för de flesta av oss.

Jag tror inte heller att dagis är bättre för barnen än att vara hemma, men jag tror inte att det behöver vara sämre heller. Mer energi kunde säkerligen läggas på att förbättra dagis som det ser ut idag, mer personal, mindre barngrupper, finare gårdar eller vad det är man behöver. Men dagis är inte misshandel.
Son född mitten av nov 2007
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"