Kan ej gå ut med vagnen!
Kan ej gå ut med vagnen!
Vi har ett lite knasigt problem härhemma - antingen går jag och David, 6 mån, ut under hans lur, men han kan inte sova på rygg i sittvagnen särskilt skönt eller länge (han är ju magsovare och vagnen går inte ens att fälla ned i fullt liggläge), så han vaknar flera gånger under sovtiden. Eller så försöker jag gå ut under hans vakentid, men ofelbart efter ca 10 minuter börjar han att gnälla, och en kvart senare har han SOMNAT!:shock: Så kan han sitta och sova-vakna-sova-vakna... och då är ju efterföljande lur helt förstörd! Och det är inte för att han är trött, han sover sina 15 timmar/dygn - det verkar vara vagnens rörelser som söver honom även om det bara gått 30 min. sedan han vaknade från senaste luren. Varje långpromenad den senaste månaden har slutat med att jag tar upp honom och bär honom (10kgs-kloss!) samtidigt som jag skjuter vagnen, för att hålla honom vaken. Så vi är helt enkelt inne hela dagarna just nu förutom nödvändiga korta ärenden. Inga sköna långpromenader... Har någon några tips?
Mamma till två goa glada grabbar födda -04 och -06 som stortrivs med schema, social delaktighet och utforskning á la AW.
-
Gäst
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022