nykurare

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Ummusab

nykurare

Inlägg av Ummusab »

Hej, jag har precis ikväll börjat kura min son på 11 månader -1 vecka. Jag känner mig lite vilsen nu bara.
Vanligtvis äter han sin välling innan han sover o sen vaknar han en 4-5 ggr /natt o dricker sin välling igen, visserligen liggandes i sängen o inte hela flaskan, den fungerar mer som en smaskig napp, men... Nu ikväll (typiskt nog) drack han inte mer än 2-3 klunkar av sin kvällsvälling o har dessutom inte ätit särskilt mycket under dagen (han har precis blivit förkyld), så mitt lilla mammahjärta vill VÄLDIGT gärna sticka till honom vällingen så lilla magen får vara mätt då jag vet att han sover längre o bättre. Till saken hör att han brukar bli väldigt ledsen om han inte får sin välling, alltså inte arg, utan riktigt ledsen o olycklig. O så kan han absolut inte somna om. Så jag tänker att sen framåt småtimmarna kommer d bli svårt att få honom lugn o sovandes till kl 8.00 som är vakningstid. Hjälp!!
Vad ska jag göra då?
Hoppas ni har tid m mig så här på kvällen....
/Umm Musab
kiki

Inlägg av kiki »

Hej Ummusab, välkommen till forumet :lol:

Om du har bestämt dig för att kura ikväll och är tillräckligt påläst så får du skjuta den där matvargen omedelbart. Är du påläst :?: har du förstått varför du kurar :?: OM du är det så vet du att om du sticker in en vällingflaska inatt så sabbar du kuren, då är det bättre att vänta.

I ett försök att jaga bort vargen så kan jag meddela att ingen unge på 11 månader tar skada av att vara hungrig en natt :wink: han tar igen det i morgon. Men då måste du bestämma dig för att han inte är hungrig, inte ens längst bak i ditt huvud får du tro att han måste ha mat, attityden är PÅ NATEN SOVER MAN.

Kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"