Ont i magen, svanker och benen...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
*frieda*

Ont i magen, svanker och benen...

Inlägg av *frieda* »

Jag har haft ont idag, till och från. Ont i bebismagen, korsryggen också strålar det ner i benen. Jag har fått en liten mage bara sådär "poff" de senaste dagarna. Kan det vara fråga om en rejäl "växtvärk" bara :?: Jag är i vecka 17 :)
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Hej *frieda*!

Svårt det där, jag har haft mycket molvärk, värk som strålar och annat. Dock inte i korsryggen, under båda mina graviditeter. Men så har jag också varit sjukskriven för prematura sammandragningar med... Är ju inte säkert att det är något sådant du drabbats av, redan. Men jag är som person väldigt stresskänslig, har blivit på senare år. Så stress har påverkat mig massor under mina graviditeter. Är det så att det varit lite mycket på sista tiden? Kanske dags att ta en liten paus och vila? Det är min första, spontana tanke. Kroppen är ju bra på att säga till när man tagit i lite för mycket... :roll:

Men klart det kan vara att det växer så det knakar också! Magen har ju en förmåga att verkligen växa massor i perioder. Att det känns, verkar naturligt tänker jag.

Men jag satsar på att du behöver vila lite. Fysiskt och psykiskt. Kan det vara så? Var rädd om dig.

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Hej blivandemamma!

Ja säkert är det så att jag behöver ta igen mig i kombination med att magen växer en del nu. Idag har jag inte haft ont alls. Men igår hade jag så ont att jag övervägde att ringa MVC på måndag om det inte hade gett med sig. Jag tog till slut två alvedon på kvällen och sen dess har jag varit smärtfri.

Tack för svar :heart:

Kram
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Så skönt att du mår bättre. Smärta som blir hjälpt av alvedon, är iaf inga farliga sammandragningar har jag fått lära mig. När man har molvärk som inte avstannar inom ett par timmar, då inte alvedon heller hjälper, hade jag varit ganska snabb att kontakta KK.

Som omföderska (och när man väntar barn så tätt som du och jag gör), reagerar nog kroppen lättare också. Den vet liksom vad det handlar om!

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"